اقتصاد جهان

وضع دوباره تحریم های آمریکا علیه نفت ونزوئلا

به گزارش خبرگزاری افق میهن به نقل از الجزیره، آمریکا تحریم های خود را علیه بخش نفت ونزوئلا به دلیل عدم پایبندی دولت این کشور به اصول دموکراتیک در آستانه انتخابات مجدداً اعمال کرد.
دولت بایدن اعلام کرد که مجوز ونزوئلا را که روز پنجشنبه منقضی شده بود، تمدید نخواهد کرد. این تصویب تا حدی اقدامات تنبیهی علیه بخش نفت ونزوئلا را از اکتبر لغو کرد. پس از آن یک توافق انتخاباتی با حمایت ایالات متحده بین دولت ونزوئلا و مخالفان آن در باربادوس حاصل شد.
متیو میلر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: نیکلاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا و نمایندگانش به طور کامل به تعهدات خود در این توافقنامه انتخاباتی عمل نکرده اند، بنابراین مجوز انتقال نفت و گاز ونزوئلا تمدید نخواهد شد.

وزارت خزانه داری آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد که مجوز جایگزینی را صادر کرده است که به شرکت ها ۴۵ روز فرصت می دهد تا تجارت و حمل و نقل نفت و گاز با کشور عضو اوپک را متوقف کنند.
میلر افزود: مادورو و افراد نیابتی او مانع از ثبت نام آزادانه گروه اپوزیسیون در انتخابات شدند، مخالفان سیاسی را مرعوب کردند و بسیاری را دستگیر کردند.
با وجود توافق در ماه اکتبر برای برگزاری انتخابات آزاد و عادلانه، دولت مادورو چندین مخالف سیاسی برجسته را از شرکت در انتخابات ریاست جمهوری ۲۸ جولای منع کرده است.
مجوز آمریکا برای انتقال نفت و گاز ونزوئلا پس از موافقت دولت این کشور با برگزاری انتخابات با رقابت بیشتر و حضور ناظران بین المللی صادر شد.
اعمال مجدد تحریم‌های نفتی به شدت به فروش سوخت در ونزوئلا ضربه می‌زند و شرکت‌های نفتی آمریکایی فعال در ونزوئلا را ملزم به دریافت مجوزهای ویژه می‌کند.
اگر ایالات متحده به اندازه کافی مجوزهای خصوصی صادر نکند، شرکت نفت دولتی ونزوئلا باید برای فروش نفت خود زیر قیمت بازار، به ویژه به آسیا، به واسطه‌ها متوسل شود.
انتهای پیام/۳۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا