اخبار اقتصاد ایران

توقف پروژه مسکن ملی رشت به دلیل عدم پرداخت مطالبات توسط ستاد اجرایی فرمان امام

پیمانکار پروژه ملی مسکن رشت با اشاره به توقف پروژه ملی مسکن رشت گفت: تاکنون تنها ۶۰ درصد هزینه اقدامات انجام شده را دریافت کرده ایم اما رقم پروژه بالاست و پرداختی دستگاه های اجرایی. ستاد فرمان امام به تعویق افتاده و همین امر باعث شده حتی کارگران و پرسنل پروژه نتوانند حقوق ماه های گذشته خود را دریافت کنند.

افق میهن، محمود اخوان در گفتگو با «هشتدی» در خصوص دلایل توقف پروژه ملی مسکن در رشت، اظهار داشت: مسکن و شهرسازی کار را به ستاد اجرایی فرمان امام داده است؛ اما ستاد اجرایی نمی دهد. پولی را که امام دستور دادند تقسیم کنید یا دیر انجام می شود و الان از ستاد کل مطالبه می کنیم.

وی افزود: ستاد اجرایی ۶۰ درصد هزینه کار انجام شده را پرداخت کرده و مشاور بخشی ناچیزی از مطالبات را دریافت کرده است.

پیمانکار پروژه ملی مسکن رشت با بیان اینکه در حال انجام پروژه ای بزرگ با هزینه های بالا هستیم، ادامه داد: این پروژه مشکل مالی دارد و با پرداخت مطالبات ما مشکل مالی حل می شود.

اخوان با اشاره به بازدید مدیرکل مسکن و شهرسازی گیلان از این پروژه قبل از آغاز سال جدید گفت: در این بازدید مقرر شد تا آزادسازی وام پروژه پیگیری شود. اما این امر هنوز محقق نشده است.

وی با بیان اینکه مسکن ملی رشت ۵۰۰ واحد است و مردم در سه مرحله ۱۲۰ میلیون تومان سپرده گذاری کرده اند که این یعنی حدود ۶۰ میلیارد از مردم دریافت شده است، افزود: وضعیت ما حدود ۳۰ میلیارد تومان است. اما فقط ۶۰ درصد از این مبلغ به ما پرداخت شده است، البته هزینه های دیگری هم دارد. اما همین مشکلات مالی باعث توقف کامل پروژه از یک ماه پیش شده است.

وی با تاکید بر اینکه به نظر من پول موجود است اما پرداخت نشده است، گفت: مسکن و شهرسازی به عنوان ناظر عمل می کند و عملکرد شرکت ها را تایید می کند، پول به بانک مسکن می رود و به پیمانکاری که مجری است پرداخت می شود. مقر فرمان امام. اما متاسفانه پرداخت ستاد با تاخیر انجام می شود و همین امر باعث شده حتی کارگران و پرسنل پروژه نیز نتوانند حقوق ماه های گذشته خود را دریافت کنند.

پیمانکار پروژه ملی مسکن رشت با بیان اینکه یک ماه است که کار را تعطیل کرده است، گفت: اکنون چهار فونداسیون آماده دارم. اما من منتظر بتن هستم و اگر رسید می توانم کار را انجام دهم.

وی در پایان خواستار حذف واسطه ها از پروژه ملی مسکن رشت شد و گفت: این موضوع در نهایت به ضرر مردم تمام می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا