طلا و ارز

یک پیش‌بینی از بازار طلا؛ قیمت‌ها کاهش می‌یابد؟







یکی از اعضای هیئت مدیره اتحادیه صنف سازندگان و فروشندگان طلا و جواهر تهران توضیح داد: پیش بینی آینده ارز و طلا در کشور سخت است، اما اگر اتفاق خاصی نیفتد، دلیلی برای شعله ور شدن بازار و افزایش قیمت وجود ندارد. وی گفت: بسیاری از تحلیلگران معتقدند «بحران ها توسط سیاستمداران قابل کنترل است» بنابراین این افراد روند نزولی بازار ارز و قیمت طلا را مشاهده می کنند.



به گزارش افق میهن، عباس مسعودی، عضو هیئت مدیره اتحادیه صنف فروشندگان و سازندگان طلا و جواهر تهران گفت: قیمت طلا در کشور تحت تاثیر دو مولفه قیمت اونس جهانی و نرخ ارز در بازار آزاد در حال تغییر است. علاوه بر این دو مؤلفه در حال حاضر اخبار امنیتی سیاسی متزلزل شده و مسائل مربوط به تنش در منطقه بر قیمت طلا تأثیر گذاشته است.

وی تصریح کرد: زمانی که ایران در واکنش به حمله جنایتکارانه رژیم صهیونیستی به دمشق، عملیات «وعده صادق» را انجام داد، خیلی ها فکر می کردند که نرخ ارز و طلا به شدت افزایش می یابد، اما در عمل دیدیم که نه تنها نرخ ارز و نه طلا افزایش یافت. بلکه روند قیمت در حال حاضر کاهشی است.

این کارشناس بازار طلا تصریح کرد: با توجه به اینکه فضای جهانی کمی متشنج شده است، پیش بینی آینده ارز و طلا در کشور سخت است، اما تا زمانی که اتفاق خاصی رخ ندهد، دلیلی برای التهاب بازار و افزایش قیمت وجود ندارد. .

یکی از اعضای هیئت عامل اتحادیه فروشندگان و تولیدکنندگان طلا و جواهر تهران ادامه داد: برخی معتقدند احتمال تشدید تنش های سیاسی و نظامی وجود دارد. این گروه افزایش نرخ ارز و طلا را تصور می‌کنند، اما بسیاری از تحلیل‌گران معتقدند که «بحران‌ها توسط سیاستمداران قابل کنترل است» بنابراین این افراد روند بازار ارز و قیمت طلا را نزولی می‌دانند.

وی بیان کرد: بازار ارز و طلا به طور موقت تحت تاثیر هیجانات و عوامل روانی است و زمانی که هیجانات و عوامل روانی فروکش کند قطعا شاهد کاهش نرخ ارز و طلا در کشور خواهیم بود.

عضو هیئت مدیره اتحادیه صنف فروشندگان و تولیدکنندگان طلا و جواهر تهران در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به موقتی بودن هیجانات، پس از فروکش کردن هیجانات، قیمت کاهش می یابد و نرخ ارز و طلا به قیمت شاخص های واقعی اقتصادی بازمی گردد.









دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا