اقتصاد جهان

ممنوعیت استفاده از آیفون در مراکز نظامی کره جنوبی

به گزارش خبرگزاری افق میهن به نقل از The Straits Times، نیروهای مسلح کره جنوبی در حال بررسی ممنوعیت همه جانبه استفاده از آیفون در ساختمان‌های نظامی هستند، زیرا نگرانی‌ها در مورد نشت احتمالی اطلاعات حساس از طریق ضبط صدا افزایش یافته است.
گروهی از مقامات ارشد نظامی کره جنوبی اعلام کردند که نیروی هوایی این کشور در ۱۱ آوریل یادداشتی داخلی منتشر کرد که در آن خواستار ممنوعیت کامل استفاده از تمامی دستگاه های دارای قابلیت ضبط صدا شد و آیفون ها تحت تاثیر این ممنوعیت قرار خواهند گرفت.
بر اساس این سند تصمیم ممنوعیت آیفون در نیروهای مسلح نتیجه نشست مشترک سران ارتش، نیروی دریایی و هوایی بوده است.
در این اطلاعیه آمده است: «این ممنوعیت شامل هرگونه ضبط صوتی، از مکالمات رسمی از جمله جلسات، تماس‌های اداری، اعلامیه‌های تجاری و شکایات گرفته تا مکالمات غیررسمی مانند مکالمات تلفنی شخصی در ساختمان‌های نظامی است.»
تحقیقات لازم برای تعمیم این ممنوعیت به سایر نهادها در حال انجام است. روسای ارتش کره جنوبی از آوریل این ممنوعیت را به صورت آزمایشی در شهر گیریونگ اجرا می کنند. اگر این ممنوعیت تمدید شود، کل کشور تحت تاثیر قرار خواهد گرفت.
این ممنوعیت در مورد انواع ساعت های هوشمند و دستگاه های الکترونیکی پوشیدنی اعمال می شود.
اگر این ممنوعیت تمدید شود، تقریباً ۵۰۰۰۰۰ پرسنل نظامی کره جنوبی تحت تأثیر قرار خواهند گرفت. بر اساس گزارش موسسه تحقیقات دفاعی کره که زیر نظر وزارت دفاع فعالیت می کند، تعداد کل نیروهای مسلح در سال ۲۰۲۲ به ۴۹۹۸۰۰ نفر خواهد رسید که از این تعداد ۳۶۵۰۰۰ نفر در ارتش، ۶۹۸۰۰ نفر در نیروی دریایی و ۶۵۰۰۰ نفر در نیروی دریایی ارتش هستند. نیروی هوایی.
بر اساس برخی منابع، گوشی های هوشمند اندرویدی سامسونگ الکترونیک از این ممنوعیت مستثنی هستند، در حالی که آیفون ها کاملاً معاف هستند. دلیل این امر این است که آیفون به طور کامل به تعهدات خود در قبال محدودیت های تعیین شده توسط اداره امنیت موبایل وزارت دفاع کره جنوبی عمل نمی کند.
بحث در مورد ممنوعیت احتمالی آیفون در سپتامبر ۲۰۲۳ زمانی آغاز شد که SK Telegram یک ویژگی بی سابقه ضبط تماس آیفون را از طریق نرم افزار A-Dot اعلام کرد.
انتهای پیام/۴۸

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا