ورزشی

تعیین سهمیه‌ کشورها در فصل آینده؛ ایران با ۱+۲ سهمیه در آسیا

مسابقات فوتبال باشگاهی آسیا در فصل ۲۰۲۳-۲۴ به پایان رسید و تنها بازی های پایانی دو تورنمنت قاره کهن باقی مانده است. تیم های العین امارات و یوکوهاما مارینوس ژاپن به فینال لیگ قهرمانان آسیا و العهد لبنان و سنترال کوست مارینرز استرالیا به فینال AFC CUP راه یافتند.

سایت «فوتی رنکینگ» نوشت؛ با توجه به اینکه به پایان رقابت های باشگاهی آسیا نزدیک می شویم، تغییری در جایگاه تیم ها در رده بندی باشگاهی فوتبال آسیا ایجاد نمی شود. ژاپن به لطف نتایج یوکوهاما مارینوس در رده اول آسیای شرقی بالاتر از کره جنوبی قرار گرفته و در فصل آینده لیگ برتر آسیا سه سهمیه مستقیم خواهد داشت.

به گزارش این سایت، عربستان و ژاپن در فصل ۲۰۲۵-۲۶ لیگ الیت آسیا (سطح اول رقابت های باشگاهی آسیا) سه سهمیه کسب کردند. کره جنوبی، امارات، قطر و چین نیز دو سهمیه مستقیم و یک سهمیه در پلی آف لیگ نخبگان آسیا کسب خواهند کرد.

ایران و تایلند هر کدام یک سهمیه مستقیم و یک سهمیه در پلی آف لیگ برتر خواهند داشت. همچنین از هر یک از کشورهای ازبکستان، عراق، استرالیا و مالزی یک نماینده در سطح اول رقابت های باشگاهی قاره آسیا حضور دارند.

در مرحله دوم رقابت های باشگاهی آسیا (لیگ قهرمانان آسیا ۲) ۱۲ کشور سهمیه مستقیم کسب کرده اند. ایران در کنار ژاپن، عربستان، کره جنوبی، امارات، قطر، چین، تایلند، ازبکستان، عراق، استرالیا و مالزی سهمیه مستقیمی در این رقابت ها خواهد داشت.

پیش از این مدیر مجوز حرفه ای فدراسیون فوتبال (بر اساس اختصاص سهمیه ۱+۲ لیگ نخبگان و یک سهمیه لیگ قهرمانان آسیا ۲) عنوان کرده بود که قهرمان و نایب قهرمان لیگ برتر به صورت مستقیم سهمیه و قهرمان جام حذفی به عنوان سهمیه پلی آف برای حضور در لیگ نخبگان آسیا معرفی می شوند. تیم سوم لیگ نیز در سطح دوم لیگ قهرمانان آسیا مشخص می شود.

در صورت تایید رسمی گزارش “فوتی رنکینگ” درباره سهمیه ایران در رقابت های باشگاهی آسیا، می توان گفت قهرمان لیگ برتر در مرحله گروهی و نایب قهرمان لیگ در مرحله پلی آف بازی خواهند کرد. لیگ نخبگان آسیا همچنین قهرمان جام حذفی جواز حضور در سطح دوم لیگ قهرمانان آسیا را می گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا