اخبار اقتصاد ایران

آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است | سیاست های اقتصادی دولت ثمر داده است

رئیس شورای اطلاع رسانی دولت با تاکید بر اینکه آواربرداری از یک فاجعه ۱۰ ساله زمان بر است، گفت: کشور یک دهه عقب مانده بود و چندین سال تورم بالای ۴۰ درصد را تجربه کرد، اما با استقرار یک دولت مردمی، همه اینها حل خواهد شد. و نرخ تورم و رشد نقدینگی به شدت کاهش یافت.

افق میهن سپهر خلجی رئیس شورای اطلاع رسانی دولت در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به انتشار سخنانی از سوی برخی رسانه ها که جملاتی از جمله دولت کجاست؟ آنها تلاش می کنند دستاوردهای دولت سیزدهم را کم اهمیت جلوه دهند. فروردین ماه وارد کانال ۳۰ درصد شد با وجود اینکه در سال گذشته شاهد کاهش تورم بودیم، اما کاهش آن به کانال ۳۰ درصد دستاورد بزرگی است که نشان از تاثیرگذاری سیاست های دولت دارد.

حذف آوار از یک شکست ۱۰ ساله زمان می برد

وی با تاکید بر اینکه آواربرداری از یک فروپاشی ۱۰ ساله زمان بر است، تصریح کرد: کشور یک دهه عقب مانده بود و سال ها تورم بالای ۴۰ درصد را تجربه کرد، اما با روی کار آمدن دولت مردمی همه اینها شد. سازماندهی شده و نرخ تورم و رشد نقدینگی به شدت کاهش یافت و از بیش از ۴۰ درصد به ۲۴ درصد رسید.

سیاست های اقتصادی دولت نتیجه داده است

رئیس شورای اطلاع رسانی دولت با تاکید بر اینکه نگاهی اجمالی به این دستاوردها نشان می دهد که دولت نقش سیاست گذاری و اجرایی خود را به خوبی انجام داده است، تصریح کرد: سیاست های تبیین شده با این رویکرد کنونی در حوزه های اقتصادی و بین المللی با قدرت پیش می رود. . است. نمونه آن سفر رئیس جمهور به پاکستان و سریلانکا است که اتفاق بسیار مهمی است. پاکستان یکی از همسایگان مهم ما محسوب می شود و ما روابط فرهنگی ناگسستنی زیادی با یکدیگر داریم. در پاکستان شاهد استقبال بی نظیری از رئیس جمهور بودیم که پیام مهمی برای همه داشت.

ما می توانیم سیاست های خود را در تحولات منطقه ای اجرا و اعمال کنیم

خلجی افزود: پروژه عظیمی که در سریلانکا انجام شد نیز نشان داد که جمهوری اسلامی توانایی اجرا و حتی اعمال سیاست های خود را در حوزه تحولات منطقه ای دارد.

وی اعلام کرد: طی دو تا سه هفته گذشته اقدامات بسیار مهمی در سطح ملی و بین المللی انجام دادیم که مبتنی بر حمایت مردم بود. او با اقتدار در مقابل قلدری و جریان سلطه ایستاد.

وی با تاکید بر اینکه اقدام نیروهای مسلح کشورمان بسیاری از روابط و تحلیل های مرتبط با مسائل بین المللی را تغییر داد، افزود: همه جهان اعم از دوستان و دشمنان پیام پاسخ مقتدرانه جمهوری اسلامی ایران را دریافت کردند و نتیجه این است. از وحدت و وحدت کلمه که امروز در ارکان مختلف نظام وجود دارد و بحمدالله دولت نقش مهمی در کمک به همه این مسائل دارد.

خلجی تصریح کرد: همزمان با تغییر شرایط بین المللی، رئیس جمهور به استان سمنان رفت. این موضوع نشان می دهد که همه چیز در حال برنامه ریزی است و بعد می بینید استقبال مردم و ادامه سفر آنها از یک روز به دو روز و ادامه سفر آنها به شهرستان دامغان پیام روشنی برای همه طرف ها داشت. در بسیاری از کشورها به دلیل کوچکترین مسائل امنیتی سفرها را لغو می کنند، اما اینجا و در اوج قدرت نمایی ارکان نظام در مقابل دشمن، آیت الله رئیسی به توسعه و پیشرفت استان سمنان توجه دارد. کشور است و بنابراین تمام سفرهایی که از قبل برنامه ریزی شده بود طبق برنامه انجام می شود.

مردم ستون فقرات نظام هستند

رئیس شورای اطلاع رسانی دولت افزود: در روزهایی که جمهوری اسلامی تصمیم گرفت پاسخی قاطع و موثر به دشمن بدهد، بسیاری از سفرهای مسئولان و سران کشورها لغو شد. اینها همه پیام است و نشان می دهد که جمهوری اسلامی از نظر ساختار داخلی نظام و ظرفیت های عظیمش و اعتمادی که نظام به حمایت مردم دارد طبق فرمایش حضرت آقا رو به جلو است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا