بانک و بیمه

حساب بانکی چه افرادی مشمول مالیات بر سوداگری می‌شود؟

به گزارش افق میهن، مهدی تقیانی سخنگوی کمیسیون اقتصادی شورای اسلامی با اشاره به انتقاد برخی نمایندگان از تغییرات در طرح مالیاتی سفته بازی گفت: شورای نگهبان ایرادات و ابهاماتی را در برخی از مواد مالیاتی شناسایی کرده است طرح مربوط به گمانه زنی از جمله ماده ۸ این طرح است

وی افزود: از آنجایی که ماده ۸ یکی از مواد زیربنایی طرح مالیات بر شرکت ها محسوب می شود که مبنای اطلاع رسانی اجرای این طرح را تشکیل می دهد، ماده ۸ از جمله مواد تفصیلی این طرح و تبیین برخی از مواد دیگر طرح نیز به آن بستگی دارد. این مقاله تغییر کرده است.

تقیانی با رد ادعای برخی نمایندگان که معتقدند کمیسیون اقتصادی قوانین جدیدی را برای نظرخواهی از شورای نگهبان اجرا کرده است، گفت: چنین اتفاقی نیفتاد و ما در کمیسیون به سادگی ایرادات و ابهامات شورای نگهبان را برطرف کردیم. مثلاً طرح یکی از ابهاماتی که شورای نگهبان در این طرح وارد کرده است این است که بانک مرکزی و سازمان امور مالیاتی چه تعداد تراکنش در حساب های غیرتجاری را بررسی خواهند کرد.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: در اصلاحیه ای که برای در نظر گرفتن نظر شورای نگهبان در کمیسیون صورت گرفت، تصریح شد که تنها ۵۰ درصد معاملات حساب های غیرتجاری افراد با حداکثر تعداد مورد بررسی قرار می گیرد. بنابراین اینطور نیست که قانون شامل همه افراد شود.

وی خاطرنشان کرد: البته در این قسمت از طرح شبهاتی وجود داشت که آیا این نیم دهم درصد مربوط به افرادی است که بیشترین معاملات را انجام داده اند یا به عبارت دقیق تر، به کل جمعیت کشور مربوط می شود. با جمعیت ۸۵ میلیون نفری، تنها حساب های غیرتجاری ۴۲ هزار و ۵۰۰ نفری که بیشترین تراکنش را در این دسته از حساب های بانکی خود دارند بررسی می شود، سایر افراد از حسابرسی خارج می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا