اقتصاد جهان

تلاش ایلان ماسک برای افزایش فروش تسلا در سفر سرزده به چین

به گزارش خبرگزاری افق میهن به نقل از سی ان ان، ایلان ماسک میلیاردر آمریکایی و مدیرعامل تسلا در سفری بداهه به چین با مقامات این کشور دیدار و تلاش کرد تا روند نزولی فروش این شرکت خودروسازی را تحریک کند.

ماسک در طول این سفر، آخرین فناوری خودروهای خودران تسلا را به دومین بازار بزرگ خود که با رقابت شدید شرکت های چینی مواجه بود، معرفی کرد.

این دومین سفر او به چین در کمتر از یک سال است، از جمله دیدار روز یکشنبه با لی کچیانگ، نخست‌وزیر چین، که از تسلا به عنوان «الگوی موفق» برای همکاری آمریکا و چین تمجید کرد.

بر اساس گزارش رویترز، رئیس تسلا در طول این سفر تلاش کرد تا از مقامات پکن برای راه اندازی نرم افزار رانندگی کاملاً خودکار و بدون راننده خود، معروف به FS.دیReceive FSD در چین و انتقال داده های آن به خارج از کشور، مجوز بگیرد.

تقریباً همه خودروهای تسلا دارای سیستم کمک راننده به نام Autopilot هستند، در حالی که FSdi با قیمت بالاتری ارائه می شود.

بر اساس این گزارش، خدمات Autopilot پیش از این در چین در دسترس عموم قرار داشت، اما نرم افزار کامل FS که باید با قوانین حفاظت از داده های این کشور مطابقت داشته باشد، در دسترس عموم نیست.

به نظر می رسد ماسک در طول سفر دو روزه ای که روز دوشنبه به پایان رسید، به سمت اهداف خود پیشرفت کرده است.

روز یکشنبه، انجمن خودروسازان چین در بیانیه ای اعلام کرد که خودروهای مدل ۳ و مدل Y تسلا الزامات حفاظت از داده های چین را برآورده کرده اند.

خودروهای این شرکت قبلاً به دلایل حفظ حریم خصوصی و جاسوسی از ورود به برخی مناطق حساس چین منع شده بودند. از سال ۲۰۲۱، این شرکت موظف است داده های کاربر محلی را در یک مرکز داده در کشور ذخیره کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا