اخبار بورس

آغاز واریز سود سهام عدالت

چیزی را گزارش کنید نبض بازار سهاممجید عشقی سازمان بورس با تشریح اینکه براساس مصوبه شورای عالی بورس و اوراق بهادار، سود سهام سال مالی منتهی به ۸ اسفند ۱۴۰۱ در دو مرحله به حساب سهامداران واریز می شود، افزود. سهامداران مستقیم و غیرمستقیم فردا “پنجشنبه ۲۳ آذرماه” شروع می شود و ۴۸ ساعت طول می کشد.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار ادامه داد: شرکت سپرده گذاری مرکزی تسویه اوراق بهادار و وجوه دیروز «سه شنبه» اطلاعات سهامداران را به بانک های عامل مخابره کرد تا فرآیند واریز سود در سریع ترین زمان ممکن انجام شود.

سپرده ها چقدر است؟

وی با بیان اینکه میزان سود پرداختی در فاز اول بسته به حجم پرتفوی سهام هر سهامدار متفاوت خواهد بود، گفت: دارندگان سبد سهام. ۴۹۲ هزار تومان جمعیت ۶۸۱ هزار تومان، ۵۳۲ هزار تومان جمعیت ۷۳۶ هزار تومان و سبد سهام یک میلیون تومان یک میلیون و ۳۸۵۰۰۰ تومان است بهره دریافت خواهد کرد.

مرحله دوم چه زمانی پرداخت می شود؟

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار تاکید کرد: البته مبالغ فوق پیش پرداخت است و مابقی سود سهام پس از اتمام سپرده شرکت های سرمایه گذاری تا پایان سال به حساب سهامداران واریز می شود.

عشقی با تقدیر از شرکت هایی که سود سهام خود را به موقع پرداخت کرده اند، افزود: سازمان بورس و اوراق بهادار مکاتبات و مذاکرات لازم را برای اخذ سود کامل از سهامداران انجام خواهد داد، بنابراین امیدوارم بتوانیم باقی مانده سود سهام را تا پایان سال پرداخت کنیم. پایان سال این دسته از سهامداران را دریافت و به حساب آنها واریز کنید.

آیا ورثه متوفی نیز از مزایایی برخوردار می شوند؟

عشقی گفت: سود وراث سهامداران متوفی که منصوب شده اند نیز به همراه سود سهامداران به حساب وراث واریز می شود.

اگر می خواهید سود داشته باشید این کار را انجام دهید

بیش از یک میلیون سهامدار عدالت همچنان با مشکل شناسه بانکی معتبر مواجه هستند که این افراد می توانند با ثبت نام در سامانه جامع اطلاعات مشتریان (Sejam.ir) یا ارائه شماره شناسه معتبر خود در سایت عدالت (Sahamedalat.ir) این مشکل را انجام دهند. . در فرآیند دریافت سود سهام قرار گیرد.

نامعتبر بودن شماره شبایی، انسداد، رکود، مشترک (دو امضایی)، ارز و حساب بلند مدت بانکی از دلایل اصلی واریز نشدن سود به حساب این دسته از سهامداران است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا