طلا و ارز

یک پیش‌بینی از بازار طلا؛ ادامه روند کاهشی قیمت طلا







قیمت طلا و ارز در بازار تهران کاهش یافته و هر گرم طلای ۱۸ عیار به ۳.۳ میلیون، سکه طرح جدید به ۴۰ میلیون و دلار به ۵۰ هزار تومان بازگشته است.



به گزارش افق میهن، قیمت انواع سکه، طلا و ارز در بازار داخلی نسبت به روزهای گذشته کاهش یافته و مشاهدات میدانی در بازار ارز حاکی از آرامش محسوس این بازار نسبت به هفته های گذشته است.

کاهش قیمت ها در بازار طلا و ارز پس از عملیات وعده صادقانه و پاسخ قاطع ایران به اسرائیل و همچنین بی کفایتی رژیم صهیونیستی آغاز شد و با وجود تلاش دلالان و دلالان برای مقابله با این رژیم در روزهای اخیر ادامه داشته است. کاهش بیشتر قیمت ها

بازگشت صلح به منطقه و کاهش اخبار جنگ و درگیری و همچنین اخبار مثبت سیاسی، سفر رئیس کل بانک مرکزی به عربستان سعودی و سفرهای سیاسی سایر مقامات، سفر گروسی، رئیس سازمان انرژی اتمی به تهران، حضور پررنگ بازارسازان در بازار ارز و … را یکی از دلایل اصلی تداوم کاهش قیمت ارز دانست.

در روزهای ابتدایی هفته قبل قیمت دلار برای ساعتی به کانال ۵۰ هزار تومان بازگشته بود، اما در طول هفته به دلیل برخی اخبار مبنی بر مالیات بر عایدی سرمایه و اعتصاب طلافروشان در بازار وارد فاز افزایشی شد. . بر این اساس دلار بین ۶۱ تا ۶۲ هزار تومان در نوسان بود. قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار که تا ۳.۳ میلیون تومان کاهش یافته بود، در هفته به ۳.۵ میلیون رسید، اما دوام چندانی نداشت. قیمت سکه تا ۴۳ میلیون تومان افزایش یافته بود که دوامی نداشت.

با این حال از بعدازظهر دیروز قیمت دلار دوباره به ۶۰ هزار تومان رسید و اکنون دلار در معاملات بازار وارد کانال ۵۰ هزار تومانی شده است. همچنین قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار وارد کانال ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان شده و قیمت سکه طرح جدید نیز وارد کانال ۴۰ میلیون تومان شده است.

به گفته فعالان بازار، با توجه به اخبار مثبت سیاسی و حضور پررنگ بازارساز در بازار و همچنین افزایش عرضه درهم، احتمالاً شاهد ادامه روند نزولی قیمت ها در بازار خواهیم بود. بازار طلا و ارز در روزهای آینده









دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا