اخبار بورس

افزایش تولید ۱۸۰ هزار بشکه در نفت وگاز اروندان/ انعقاد ۹ قرارداد به ارزش بیش از هزار میلیارد تومان

مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان:

مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان گفت: با بیش از یک تلاش توانستیم به نتیجه برسیم و همچنین ۹ قرارداد به ارزش بیش از یک میلیارد تومان منعقد شد.

به گزارش افق میهن، عبدالله ادهری مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان در نشست خبری گفت: شرکت نفت و گاز اروندان در دولت سیزدهم نسبت به دولت قبل ۳۰ تا ۳۶ درصد افزایش تولید به ثبت رساند. مثلاً در میدان آزادگان حدود ۸۰ هزار بشکه تولید کردیم اما الان ۱۳۰ هزار بشکه است. برنامه های تولید نفت این شرکت به خوبی اجرا شده و ما به طور ۱۰۰ درصدی طرح را پوشش داده ایم.

وی افزود: در سال ۱۴۰۲ ۶۰ حلقه چاه جدید راه اندازی کردیم. ما از شرکت های دانش بنیان به نحو احسن در تولید استفاده می کنیم. به همین دلیل روش‌های جدیدی برای حذف رسوبات ایجاد کردیم.

ادهری ادامه داد: برای چاه ها برنامه ریزی کرده ایم. شرکت نفت و گاز اروندان موضوع حفر چاه را برای دستیابی به تولید سریع مطرح کرد. در این زمینه قراردادهای تعمیر چاه در دستور کار ما قرار دارد. روش‌های تولید گاز در آزادگان شمالی را تغییر دادیم و هفته گذشته یکی از چاه‌ها را با روش‌های جدید راه‌اندازی کردیم. روش های فناورانه همواره بخشی از برنامه شرکت نفت و گاز اروندان است.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروند بیان کرد: با حضور مدیرعامل شرکت ملی نفت، دستگاه مولتی فیس فلوریت را معرفی کردیم. این دستگاه دستگاهی است که می تواند سه فاز نفت، گاز و آب را به طور همزمان مانیتور کند که برای هوشمندسازی چاه ها نیز استفاده می شود.

وی گفت: موضوع انعقاد قراردادها بسیار مهم است. ما توانستیم با یک شرکت دانش بنیان قرارداد ببندیم و این دستگاه هم برای چاه های کم دبی و هم برای چاه های پر دبی ساخته شد. اگرچه حدود دو سال طول کشید، اما موفقیت آمیز بود.

ادهاری تصریح کرد: همچنین یک کارخانه آب شیرین کن پیش ساخته نفتی با ظرفیت ۵۰ هزار بشکه در منطقه وجود داشت. این شرکت خارجی به ازای هر بشکه نفت یک دلار دریافت می کرد. به عبارت دیگر او برای هر بشکه روزانه ۵۰ هزار دلار دریافت می کرد. ما توانستیم این دستگاه را به قیمت ۱۰ میلیون یورو خریداری کنیم و در حال افزایش ظرفیت آن هستیم.

وی خاطرنشان کرد: پروژه های متعددی در خصوص تعمیرات میدان دارخوین داریم. ما یک حلقه چاه داریم، طبق قرارداد حفاری با یک شرکت داخلی، دو حلقه چاه جدید و شش حلقه چاه برای تعمیر داریم. مناقصه سه حلقه چاه جدید و سه حلقه چاه برای تعمیر داریم. هر مبلغی که در صنعت نفت سرمایه گذاری شود سودآور خواهد بود. صنعت نفت یک صنعت پیچیده است.

وی افزود: در بخش تحقیقات و فناوری شرکت نفت و گاز اروندان تحولاتی صورت گرفته است. با بیش از یک تلاش توانستیم به اقدامات تحقیقاتی دست یابیم. همچنین ۹ قرارداد به ارزش بیش از یک میلیارد تومان منعقد شد.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروند گفت: در سال ۱۴۰۲ بیش از ۴۰ قرارداد، توافقنامه و تعهدنامه داشتیم که برخی از آنها برای اولین بار در صنعت صادر شد، اما برخی از آنها محقق نشد. وزارت نفت مقام اول را برای اولین بار به شرکت نفت و گاز اروندان اعطا کرد. در سال ۱۴۰۲ ۶ تولید اولیه صورت گرفت که ۴ مورد آن قرارداد تولید اولیه با شرکت نفت و گاز اروند بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا