ترندهای روز

ادعای تسنیم: موافقت ۱۲۰ نماینده با ریاست قالیباف بر مجلس آینده /تمایل اصلاح طلبان و مستقلین به ریاست قالیباف

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (irtahlil.com):

با تعیین تکلیف ۴۵ کرسی باقیمانده مجلس دوازدهم در دور دوم افق میهنات، فهرست ۲۹۰ نفره مجلس آتی برای ورود به خانه ملت تکمیل شد.

به گزارش تسنیم، مجلس دوازدهم ۷ خرداد ماه آغاز می شود و مهم ترین دستور کار روز اول، افق میهن رئیس جمهور و اعضای هیئت رئیسه مجلس خواهد بود. این خبرگزاری در گزارشی پیش از این چهار نامزد اصلی ریاست مجلس را معرفی کرده بود که شامل آقایان محمدباقر قالیباف، علی نیکزاد، مجتبی ذوالنور و منوچهر متکی بودند.

با پیگیری های بیشتر منتخبان مجلس آینده مشخص شد اکثر نمایندگان موافق ریاست محمدباقر قالیباف هستند.

یکی از این منتخبان گفت: ۱۲۰ نماینده که تاکنون حضور خود را در فراکسیون اکثریت تایید کرده اند با ریاست آقای قالیباف موافق هستند.

وی همچنین تاکید کرد که از میان نامزدهای باقی مانده حدود ۱۱۵ نفر شامل ۶۵ مستقل و ۵۰ اصلاح طلب در بین کاندیداهای ریاست جمهوری ترجیح زیادی برای آقای قالیباف دارند.

یکی دیگر از نمایندگان مجلس دوازدهم در گفت وگو با خبرنگار تسنیم از انصراف علی نیکزاد از کاندیداتوری ریاست مجلس دوازدهم خبر داد و گفت: آقای نیکزاد تمایل بیشتری برای نایب رئیسی مجلس دارد.

بنابراین گزارش، برخی دیگر از افرادی که نامشان به عنوان نامزد ریاست مجلس مطرح شد، با توجه به اینکه شانس بالایی برای تصاحب این کرسی ندارند، به دنبال حضور در ریاست و ریاست تخصصی هستند. کمیسیون های مجلس .

مجلس دوازدهم ۷ خرداد این ماه با حضور همه منتخبان به طور رسمی کار خود را آغاز می کند و همانطور که گفته شد، افق میهن رئیس جمهور و هیات مدیره اولین اقدام آنها خواهد بود.

بدین منظور ابتدا طبق آیین نامه داخلی شورای اسلامی، مسن ترین نفر از بین نمایندگان حاضر به عنوان رئیس ارشد، نفر بعدی به عنوان نایب رئیس و دو نفر از جوانترین نمایندگان به عنوان نایب رئیس منصوب می شوند. به عنوان منشی منصوب و به سمت هیئت مدیره منصوب می شود. این هیأت رئیسه که به هیأت رئیسه اهل سنت معروف است، وظیفه آماده سازی شرایط برای افق میهن هیأت رئیسه جدید مجلس را بر عهده دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا