اخبار اقتصاد ایران

روش خرید ارز دیجیتال اتریوم

اتریوم پس از بیت کوین دومین ارز دیجیتال برجسته در بازار ارزهای دیجیتال است. به لطف Vitalik Buterin، با ایجاد یک شبکه بلاک چین خلاقانه و متفاوت از بیت کوین، این ارز توانسته جایگاه ویژه ای در بین کاربران و سرمایه گذاران پیدا کند. اتریوم با ارائه قابلیت های پیشرفته از طریق قراردادهای هوشمند، طیف گسترده ای از برنامه های کاربردی را در زمینه DeFi ارائه می دهد. همچنین رشد قابل توجه قیمت اتریوم در طول زمان آن را به گزینه ای جذاب برای سرمایه گذاری و تجارت تبدیل کرده است. در ادامه نحوه خرید اتریوم و انتقال به کیف پول خود را به شما آموزش خواهیم داد.

اتریوم چیست؟ مقدمه ای بر اتریوم

اتریوم یک ارز دیجیتال و یک شبکه بلاک چین غیرمتمرکز است که پس از بیت کوین ایجاد شد. این شبکه مفهوم قراردادهای هوشمند را به دنیای ارزهای دیجیتال معرفی کرد. پس از اتریوم، امکان تعامل مالی افراد بدون واسطه با یکدیگر از طریق اجرای قراردادهای هوشمند در پلتفرم بلاک چین فراهم شد.

Vitalik Buterin به همراه چند توسعه دهنده دیگر در سال ۲۰۱۵ این ارز دیجیتال را بر اساس شبکه اتریوم پیاده سازی کردند که به دلیل اتریوم بود که مفاهیمی مانند Metaverse و NFT شکل گرفت و امروزه قراردادهای DeFi نیز در این شبکه پیاده سازی شده است.

راه های خرید اتریوم ریال و دلار

شما می توانید اتریوم را به روش های مختلف خریداری کنید. شما می توانید اتریوم را هم به ریال و هم به طور مستقیم با استفاده از کارت های بانکی خریداری کنید و می توانید از دلار (Tether) استفاده کنید. خرید اتریوم اصابت.

مراحل خرید اتریوم (ETH) با ریال

در این روش ابتدا باید یک صرافی مطمئن و مطمئن پیدا کنید. در آن ثبت نام کنید و احراز هویت کنید. پس از احراز هویت، می توانید با مراجعه به صفحه خرید اتریوم، هر چقدر که می خواهید اتریوم بخرید. خرید اتریوم به این روش بسیار ساده است و هیچ عارضه ای ندارد. اتریوم خریداری شده به کیف پول صرافی منتقل می شود و پس از آن می توانید آن را به هر کیف پول یا صرافی دیگری که انتخاب می کنید منتقل کنید. در بخش بعدی در مورد نگهداری و انتقال اتریوم صحبت خواهیم کرد.

خرید اتریوم با تتر

همچنین می توانید اتریوم را از طریق تتر خریداری کنید یا در واقع تتر خود را به اتریوم تبدیل کنید. تتر یک ارز دیجیتال یا استیبل کوین پایدار است که همیشه قیمتی برابر با یک دلار دارد. در واقع تتر از دلار برای معامله گران استفاده می کند. برای خرید مجدد Tether، باید یک صرافی معتبر مانند Hamtopi پیدا کنید. پس از احراز هویت می توانید به میزان دلخواه تتر خریداری کنید.

همچنین امکان تبدیل تتر به اتریوم در همین صرافی وجود دارد. با این حال، شما همچنین می توانید Tether را به هر صرافی مورد نظر دیگری منتقل کنید و Tether خود را در آنجا به اتریوم تبدیل کنید.

اتریوم را از صرافی به کیف پول منتقل کنید

می توانید ارز دیجیتال اتریوم را به کیف پول مورد علاقه خود منتقل کنید. این کیف پول می تواند یک کیف پول سخت افزاری (مانند مدل های مختلف لجر) یا یک کیف پول نرم افزاری باشد. همچنین می توانید اتریوم را با ارز خارجی به کیف پول منتقل کنید. روند همه این موارد مشابه است و هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارند.

شبکه انتقال اتریوم و آدرس کیف پول را انتخاب کنید

برای انتقال اتریوم به کیف پول دیگری، ابتدا باید شبکه انتقال خود را مشخص کنید. شبکه انتقال اتریوم، شبکه بومی آن، ERC20 است. در کیف پول مقصد، باید آدرس کیف پول مناسب را با شبکه ERC20 انتخاب کنید. پس از انتخاب مقدار اتریوم مورد نظر برای انتقال، باید آدرس کیف پول مقصد را وارد کنید. توجه داشته باشید که وارد کردن آدرس کیف پول اشتباه باعث از دست رفتن سرمایه شما می شود! خیلی مراقب باش.

بهترین راه برای نگهداری طولانی مدت اتریوم (ETH)

اگر اتریوم را به عنوان یک سرمایه‌گذاری خریداری می‌کنید و می‌خواهید آن را برای مدت طولانی نگه دارید، توصیه می‌کنیم از یک کیف پول نرم‌افزاری امن استفاده کنید. کیف پول های نرم افزاری تنوع زیادی دارند. برای اتریوم، استفاده از کیف پول Metamsk و TrustVault توصیه می شود.

اگر میزان سرمایه گذاری اتریوم شما قابل توجه است، می توانید از کیف پول سخت افزاری مانند انواع مدل های لجر استفاده کنید. به دلیل ذخیره سازی آفلاین کلیدهای امنیتی در این نوع کیف پول ها، امنیت آنها بسیار بالاتر است.

به طور کلی، نگهداری اتریوم برای مدت طولانی در کیف پول صرافی توصیه نمی شود. البته اگر هدف شما معامله است، موضوع فرق می کند و همچنین می توانید برای مدت کوتاهی به کیف پول صرافی اعتماد کنید.

آیا کارمزد تراکنش در شبکه اتریوم بالا است؟

واقعیت این است که با افزایش کاربردهای شبکه بلاک چین اتریوم و استاندارد ERC20، ازدحام شبکه منجر به افزایش هزینه کارمزد تراکنش در این شبکه شده است. در نتیجه، انتقال اتریوم در شبکه ERC20 کارمزد تراکنش بالایی به خصوص در مواقع شلوغ دارد. با این حال، راه حل هایی برای انجام تراکنش شما با کارمزد کمتر وجود دارد.

انتقال Tether از شبکه Tron

برای افرادی که تمایلی به خرید ریالی اتریوم ندارند، می توانند تتر را خریداری کرده و آن را از شبکه ترون (TRC20) انتقال دهند. کارمزد این انتقال کمتر از شبکه اتریوم است و مقرون به صرفه است.

در ساعات اوج تراکنش از انتقال خودداری کنید

در ساعاتی که تعداد تراکنش ها در شبکه اتریوم به اوج خود می رسد، کارمزد نیز بالاتر است. ۸ صبح تا ۱ بعد از ظهر به وقت شرقی شلوغ ترین ساعات در شبکه اتریوم است. سعی کنید تراکنش خود را به خارج از این بازه زمانی منتقل کنید.

نتیجه

اهمیت اتریوم در دنیای ارزهای دیجیتال بسیار زیاد است. خرید اتریوم کار سختی نیست و با استفاده از صرافی Hamtop می توانید این فرآیند را با چند کلیک انجام دهید. در این مقاله علاوه بر آموزش خرید اتریوم، در مورد روش انتقال و بهترین کیف پول برای ذخیره اتریوم نیز صحبت کردیم. با این آموزش می توانید به راحتی اتریوم را خریداری کرده و آن را در بهترین شرایط نگه دارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا