گرانقیمتترین خودروهای کلاسیکی که تاکنون در حراجیها به فروش رفتهاند
بازار خودروهای کلاسیک هرگز با کمبود بودجه مواجه نیست و خریداران باهوش و حرفه ای مشتاق هستند تا گنجینه های لوکس جدیدی را به مجموعه خود بیافزایند. در ادامه ۷ تا از گران ترین خودروهایی که تا به حال در حراجی ها فروخته شده اند را بررسی می کنیم که شامل خودروهای کلاسیک و خاطره انگیزی می شود.
فراری 250GT SWB
این خودروی کلاسیک خیره کننده توسط H&H Classics در اکتبر ۲۰۱۵ به قیمت ۱۱,۴۸۰,۲۶۶ دلار فروخته شد. این خودرو قبلا متعلق به ریچارد کولتون، کلکسیونر معروف فراری بود که دو خودروی لوکس خود را وصیت کرد تا پس از مرگش برای امور خیریه به حراج گذاشته شوند. درآمد حاصل از فروش ۲۵۰ دستگاه SWB GT به RNLI اهدا شد. گنج دیگری از مجموعه او، فراری ۲۷۵ GTB، نیز زیر چکش حراج رفت و درآمد حاصل از آن به سمت یک قایق نجات جدید رفت.
فراری 250LM
یکی دیگر از فراری های زیبای 250LM توسط RM Sotheby's در آگوست ۲۰۱۴ به قیمت ۱۱,۵۹۴,۲۳۱ دلار فروخته شد. این مدل در ابتدا برای مسابقات طراحی شده بود، اما این نمونه به عنوان خودروی جاده ای مورد استفاده قرار گرفت و آن را حتی نادرتر کرد. این خودرو در اکتبر ۱۹۶۳ در نمایشگاه خودرو پاریس رونمایی شد و تنها ۳۲ دستگاه از آن ساخته شد.
مرسدس بنز 540K رودستر ویژه
این خودروی کلاسیک در آگوست ۲۰۱۲ توسط Gooding & Co به قیمت ۱۱,۸۱۷,۲۱۳ دلار فروخته شد و صاحب جدیدی پیدا کرد. این خودرو تنها سه مالک قبلی داشت و با سابقه و مستندات کامل ارائه شد. این مرسدس زیبا برنده جوایز شد. این خودرو بین سال های ۱۹۳۶ تا ۱۹۴۰ خودروی گرند تورینگ شرکت آلمانی بود.
آلفارومئو 8C 2300 مونزا
Alfa Romeo 8C 2300 Monza توسط Gooding & Co در آگوست ۲۰۱۶ به قیمت ۱۲,۰۳۴,۰۲۳ دلار فروخته شد و کلکسیونرها را به خود جلب کرد. این خودرو از سال ۱۹۳۳ تا ۱۹۵۰ در مسابقات شرکت می کرد و دارای همان شماره سریال بود. این مدل بخشی از خط خودروهای جاده ای، مسابقه ای و اسپرت آلفارومئو در دهه ۱۹۳۰ بود.
فراری ۲۵۰ تستاروسا
این ماشین مسابقه ای قرمز رنگ توسط RM Sotheby's در می ۲۰۰۹ به قیمت ۱۲,۴۵۲,۹۵۹ دلار خریداری شد. در زمان حراج، این فراری گرانترین خودروی فروخته شده در حراجی بود. تنها ۲۲ دستگاه ساخته شد که باعث شد خریداران مشتاق با هر پیشنهاد قیمت را افزایش دهند. این خودروی مسابقه ای از سال ۱۹۵۷ تا ۱۹۶۱ ساخته شد و در پایان فصل مسابقه ۱۹۵۷ معرفی شد. این امر پس از تغییر قوانینی بود که حجم موتور خودروهای شرکت کننده در مسابقات ۲۴ ساعته لمان و مسابقات قهرمانی اتومبیلرانی جهان را به حداکثر ۳ لیتر محدود کرد.
بوگاتی تیپ ۵۹ اسپرت ۱۹۳۴
این بوگاتی شگفت انگیز ۱۹۳۴ در سپتامبر ۲۰۲۰ توسط Gooding & Company به قیمت ۱۲,۶۹۰,۹۵۴ دلار فروخته شد. از جمله مالکان قبلی آن، لئوپولد سوم، پادشاه بلژیک بود. این خودرو به عنوان بهترین خودروی بوگاتی فرمول یک جایزه بزرگ شناخته می شد و در فصول ۱۹۳۴-۱۹۳۵ در مسابقات شرکت کرد. این ماشین کلاسیک سپس به یک ماشین اسپرت تبدیل شد و در سال ۱۹۳۷ مسابقه داد.
فراری ۳۴۰/375mm Berlinetta Competizione 1953
این فراری خیره کننده توسط RM Sotheby's در می ۲۰۱۳ به قیمت ۱۲,۸۵۷,۸۲۱ دلار فروخته شد. این تنها خودروی مسابقهای کارخانهای است که سه دوره قهرمانی جهان رانده شده است. این سه نفر آلبرتو اسکاری، نینو فارینا و مایک هاثورن بودند. بازسازی و تاریخچه زیبای خودرو آن را به افق میهنی محبوب برای خریداران حراج تبدیل کرده است. این خودرو همچنین یکی از سه خودروی اصلی رقابت کارخانه ای است که در مسابقه لمانز ۱۹۵۳ شرکت کرده است.
منبع: روزیاتو