اخبار بورس

آیا بورس با تجدید ارزیابی دارایی ها به سمت سقف تاریخی حرکت می کند؟

نیما میرزایی، کارشناس بازار سرمایه در گفت و گو با پولز بورس، پاسخ داد:

چیزی را گزارش کنید نبض بازار سهامدر چند روز گذشته خبری با عنوان دعوت از رئیس سازمان بورس به همفکری منتشر شد تجدید ارزیابی دارایی ها در نامه منتشر شد مجید عشقی برای مدیران شرکت های بورسی:

در ادامه جلسه همفکری، به منظور اتخاذ تدابیری برای افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی بیش از حد دارایی های ۱۱/۰۹/۱۴۰۲ در محل این سازمان و برجسته سازی مزایای قانونی موجود به منظور بهره مندی از ظرفیت افزایش سرمایه در محل. صدر العشارا شما به جلسه روز دوشنبه ۲۷ دعوت شده اید آذر این مراسم ساعت ۱۶:۳۰ در تالار جهاد وزارت اقتصاد و دارایی برگزار می شود. لطفا به ما سر بزنید

این موضوع امید زیادی را برای آینده بورس در میان اکثر سهامداران و فعالان بازار سرمایه ایجاد کرده است، چرا که معتقدند بازار سرمایه پس از فراز و نشیب های فراوان در سال های اخیر نیازمند توجه جدی و تغییرات مهم است.

تجدید ارزیابی دارایی ها در سطح ایالتی به دنبال آن است

نیما میرزاییکارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه درباره تحولات بازار سهام در چند سال اخیر و تاثیرات موضوع تجدید ارزیابی دارایی ها وی تصریح کرد: در سال‌های اخیر بازار سرمایه در معرض یک فرآیند فرسایشی نسبتا طولانی‌مدت بوده است که تاکنون در بازار سرمایه از نظر شرایط اصلاحی و از بین رفتن ثروت سهامداران در مقیاس بسیار بزرگ شاهد آن نبوده‌ایم. این روند به نقطه خاصی رسیده است. ادامه داد و زیان سنگینی به سبد سهامداران وارد کرد و با توجه به سیاست انقباضی سختگیرانه دولت در سال جاری با هدف کنترل تورم در تمامی بازارها از جمله بازار سرمایه همچنان در رکود قرار داشت. این مشکل باعث شد تا بورس در مقایسه با رقبای خود نتواند به حیات خود ادامه دهد. بنابراین سازمان بورس با مقررات، روش های خود تجدید ارزیابی دارایی ها شرکت های بورسی جای افزایش سرمایه را گرفتند و از شرکت های بزرگ بورسی برای این کار دعوت کردند. اما با توجه به اینکه البته ممکن است برخی سهامداران نسبت به این موضوع و نتیجه گیری آن تردید داشته باشند، در ماه جاری شاهد تضعیف روند صعودی بازار بودیم. به همین دلیل این تصمیم گرفته شد به ابتکار سازمان بورس قرار است جلسه ای در این خصوص در وزارت امور اقتصادی و دارایی تشکیل شود. به این دلیل، می توان خوشبین بود که این موضوع در سطح دولت پیگیری شود و بر اساس این ویرایش، نگاه جدی تری به بازار سرمایه و تجدید ارزیابی ها صورت خواهد گرفت. بنابراین می توان امیدوار بود که در صورت اجرایی شدن نهایی، بازار سرمایه با توجه به اقدامات متولیان امر، به حد بالایی تاریخی خود بازگردد و در مقایسه با بازارهای رقیب اخیر تا حد قابل توجهی دوام بیاورد. سال ها. جبران کردن

تأثیر مثبت تجدید ارزیابی دارایی ها بر بازار سهام

میرزایی گفت: تجدید ارزیابی دارایی ها در بازار سرمایه و قیمت تابلوی معاملات در بازار دوم قطعا تاثیر مثبتی خواهد داشت و به سهامداران کمک می کند تا با جدیت بیشتری به موضوع مهم تجدید ارزیابی دارایی ها رسیدگی کنند. البته بازار نیز از بحث جدی تر دولت در این زمینه استقبال خواهد کرد. پایتخت نیز از این امر استقبال می کند و شاهد ادامه روند صعودی بورس خواهیم بود.

این تحلیلگر بازار سرمایه در تعریف تجدید ارزیابی دارایی ها خاطرنشان کرد: با افزایش سرمایه از این محل، ارقام ثبت شده در سال های گذشته در خصوص تملک دارایی های مختلف در حسابرسان شرکت را به روز می کنیم. یعنی اگر زمین، ساختمان و تجهیزات خریداری شده در سال های اخیر را با قیمت بسیار پایین نسبت به شرایط امروز با در نظر گرفتن ارزش ریالی موجود و تورم، متناسب با افزایش قیمتی که رخ داده است، به روز کنیم و این اقدام به سهامداران اجازه می دهد. تا واقع بینانه تر نگاه کنیم به دارایی های با ارزش موجود در بازار سرمایه تبدیل می شود و می تواند منجر به افزایش قابل توجه قیمت تابلو در بسیاری از سهام در بازار سرمایه شود. بنابراین این موضوع در شرایطی که دلار در وضعیت کنترل شده و باثباتی قرار دارد می تواند محرک خوبی برای رشد قیمت در بازار سرمایه باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا