ترندهای روز

آدم‌ربایی ناموفق برای فسخ معامله زمین

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (irtahlil.com):

اوایل هفته گذشته زن جوانی با مراجعه به دادسرای امور جنایی تهران از مردی که او و فرزندش را ربوده بود، شکایت کرد. با طرح این شکایت، پرونده به شعبه اول بازپرسی دادسرای امور جنایی ارجاع شد و زن جوان با حضور در مقابل دادستان رسیدگی کننده به پرونده گفت: من و دو فرزند خردسالم پسر و یک دختر، توسط مردی ربوده و زندانی شدند.”

دادستان پس از شنیدن جزئیات ماجرا از زبان شاکیه دستورات قانونی دستگیری متهم را صادر کرد.

زن جوان در این مرحله به کارآگاهان پلیس گفت: مردی که ما را ربوده و اکنون متواری است مدتی پیش با من و شوهرم ملکی را معامله کرد اما هنوز سند ملک را به نام ما امضا نکرده است. چند هفته پیش پیش ما آمد و گفت که باید معامله را فسخ کنیم چون قیمت ملکی که به ما فروخته بیشتر بوده و حالا تصمیم به فسخ معامله گرفته است. ما حاضر به برگرداندن ملک نبودیم. این تنش بین خانواده من و او ادامه داشت تا آن روز فروشنده به بهانه اینکه می خواهد در مورد ضررها سکوت کند و حاضر است خسارت ما را بپردازد تا بتوانیم معامله را فسخ کنیم، از ما خواست به دیدنش برویم. از آنجایی که شوهرم در ساعتی که درست کرده بود سر کار بود و نمی توانست بیاید، بنابراین با دو بچه ام قرار ملاقات گذاشتم. بچه هایم را در ماشین رها کردم و خودم پیاده شدم. در این هنگام مرد جوان چاقو به سمت من گرفت و به زور مرا به خانه اش برد. حتی فریادهایم هم بی نتیجه بود. دست و پایم را با پارچه بست، سپس تهدید کرد که حالا بچه هایت را گروگان می گیرم تا تو و شوهرت مجبور به فسخ معامله بدون ضرر شوید. هر چه التماس کردم فایده ای نداشت. نیم ساعت بعد دست و پایم را که با پارچه بسته شده بود به سختی باز کردم. به حیاط رسیدم و متوجه شدم که آن مرد قصد ربودن هر دو فرزندم را دارد که رهگذران و همسایه با فریادهای من متوجه این موضوع شدند. به همین دلیل مجبور شد سوار ماشینش شود و فرار کند.

با توضیحات زن جوان، تحقیقات برای دستگیری آدم ربا که هویتش مشخص بود، ادامه داشت تا اینکه چند روز پیش سرنخی از مظنون فراری در حالی که در هتلی در تهران مخفی شده بود، پیدا شد و ماموران موفق شدند با شناسایی او را دستگیر کنید.

با بازجویی از این مرد و بر اساس اعترافات اولیه وی مشخص شد که آدم ربا به دلیل عدم تمایل به پرداخت خسارات ابطال مال این کار را انجام داده است. متهم دستگیر شده مدعی است از آنجایی که آن خانواده حاضر به فسخ معامله نبوده و از طرفی ارزش اموالش افزایش یافته تصمیم گرفته است اعضای این خانواده را گروگان بگیرد تا در نهایت مجبور به تسلیم شوند. به درخواست او، اما او نتوانست نقشه خود را عملی کند.

در حال حاضر قرار قانونی برای متهم صادر شده و تحقیقات از وی ادامه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا