فناوری

جنجال جدید ایلان ماسک : من یک «آدم فضایی» هستم

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (irtahlil.com):

یورو نیوز: ایلان ماسک اخیرا در جریان حضورش در رویداد Viva Tech در پاریس گفت که او یک “بیگانه” است و “هیچکس او را باور نمی کند”.

مجری برنامه از او درباره شایعاتی مبنی بر اینکه ایلان ماسک منشأ فرازمینی دارد، پرسید و رئیس تسلا و اسپیس ایکس خندید و پاسخ داد: “من یک بیگانه هستم.” آره. من مدام می گویم که یک خارجی هستم، اما هیچ کس مرا باور نمی کند. قابل ذکر است، این بخشی از جلسه ای با عنوان “همه آنچه که همیشه می خواستید درباره ایلان ماسک بدانید، اما می ترسیدید بپرسید” بود که از عنوان یک فیلم وودی آلن الهام گرفته شده بود.

ماسک در این برنامه به صورت مجازی صحبت کرد و گفت که نمی تواند شخصاً در آنجا حضور داشته باشد زیرا می خواهد در جشن فارغ التحصیلی پسرش شرکت کند.

به گزارش himdiTV، وی در ادامه در مورد بیگانگان روی زمین گفت: مردم اغلب از من می پرسند که آیا فکر می کنم موجودات فضایی روی زمین وجود دارند، من هیچ مدرکی از موجودات فضایی ندیده ام. اگر این کار را می کردم، آنها را روی پلتفرم X قرار می دادم. وی ادامه داد: شاید ما در این کهکشان تنها هستیم، شاید تنها ما هستیم و هوشیاری ما به شدت شکننده است.

مدیر عامل اسپیس ایکس همچنین در مورد چشم انداز شرکت خود و تلاش خود برای زندگی در مریخ صحبت کرد. هدف بلند مدت اسپیس ایکس چند سیاره ای کردن حیات است. ما باید به یک تمدن چند سیاره ای پایدار تبدیل شویم. این اولین بار در تاریخ زمین است که امکان انجام این کار وجود دارد. این ویژگی ممکن است فقط برای مدت کوتاهی در دسترس باشد.

او گفت: “چیزی در زمین دارد زندگی را آنگونه که ما می شناسیم از بین می برد و بقا و هوشیاری طولانی مدت ما مستلزم حرکت به مریخ و ماه است.”

سوالاتی در مورد هوش مصنوعی (AI) و کسب و کار او در این زمینه نیز مطرح شد. او با انتقاد از OpenAI و Gemini گوگل گفت: آموزش هوش مصنوعی به روشی که حقیقت داشته باشد و از نظر سیاسی درست نباشد، مهم است. صحت سیاسی اغلب به سادگی صحیح نیست، و این بدان معناست که شما هوش مصنوعی را طوری برنامه ریزی می کنید که دروغ بگوید، و من فکر می کنم صداقت بهترین سیاست است.

آقای ماسک پیش‌بینی می‌کند که چت ربات مبتنی بر هوش مصنوعی (GrokAI) او تمام تلاش خود را می‌کند تا سخت‌گیر، حقیقت‌جو و بامزه‌ترین باشد. اگر قرار باشد بمیریم، ممکن است از خنده بمیریم. با این حال، او خاطرنشان کرد که هنوز کارهای زیادی برای انجام دادن قبل از رقابت با OpenAI و Jamnai دارد که به گفته او می‌توان تا پایان سال به آن دست یافت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا