اقتصاد جهان

بازدید 6 میلیون گردشگر خارجی از ایران در سال کذشته

به گزارش خبرگزاری افق میهن ، سازمان جهانی گردشگری وابسته به سازمان ملل در تازه ترین گزارش خود از افزایش چشمگیر گردشگران خارجی ورودی به ایران در سال ۲۰۲۳ خبر داده است.

بر اساس آمار این سازمان بین المللی، ورود گردشگران خارجی به ایران در سال ۲۰۲۳ نسبت به سال گذشته ۴۳ درصد افزایش داشته است.

امسال ۵.۹ میلیون گردشگر خارجی از ایران دیدن کردند. در سال گذشته ۴.۱ میلیون گردشگر خارجی وارد ایران شده اند.

افزایش ۴۳ درصدی ورود گردشگران خارجی به ایران در سال گذشته به این دلیل است که صنعت گردشگری ایران پس از شیوع ویروس کرونا احیا شد و ورود گردشگران خارجی به ایران در سال گذشته بیش از چهار برابر شد.

در سال ۲۰۲۱، تنها ۸۸۰ هزار گردشگر خارجی به ایران سفر کردند که این رقم در سال ۲۰۲۲ به ۴.۱ میلیون نفر رسید.

بر اساس این گزارش، با افزایش ورود گردشگران خارجی به ایران، رتبه ایران در دنیا در این زمینه نیز ارتقا یافته است. ایران در سال ۲۰۲۲ از نظر تعداد گردشگران خارجی در رتبه ۴۰ جهان قرار گرفت. اما در سال ۲۰۲۳ با ۶ پله صعود به رتبه ۳۴ رسید.

بر این اساس، امسال تنها ۳۳ کشور جهان بیش از ایران گردشگر خارجی جذب کردند. فرانسه با ۱۰۰ میلیون گردشگر خارجی در رتبه اول جهان قرار دارد و اسپانیا با ۸۵ میلیون نفر و آمریکا با ۶۶ میلیون نفر در رتبه های دوم و سوم قرار دارند.

کشورهای ایتالیا، ترکیه، مکزیک، انگلیس، آلمان، یونان و اتریش رتبه های چهار تا دهم را در این زمینه به خود اختصاص داده اند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا