کشاورزی

قیمت جدید گندم اعلام شد

بر اساس گزارش ها، دولت امسال ۲.۳ میلیون تن گندم به ارزش ۴۰ میلیارد تومان از گندم کاران دریافت کرده و از این ۴۰ میلیارد تومان تنها ۲.۳ میلیارد تومان را پرداخت کرده است. این مبلغ شش درصد از کل مبلغ پرداختی به گندمکاران و ۹۴ درصد دیگر از ۱۰ گندمکار را تشکیل می دهد. فروردین او امسال هم بدهی دارد.

بر اساس این گزارش، محمودرضا آجودانی، مدیر امور کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی نیز با اشاره به آغاز برداشت گندم از امروز، اظهار داشت: مراکز خرید آماده پذیرایی از گندم تولیدی گندمکاران و برنامه ریزی و برنامه ریزی های لازم هستند. پیش‌بینی انجام شده است.» در این رابطه انجام شده است.

وی با بیان اینکه فصل برداشت و خرید گندم و دانه های روغنی در استان تهران هنوز در ابتدای راه است، گفت: خرداد از اول ماه تا آخر مرداد ماه ادامه دارد وی افزود: این عملیات از امروز با استقرار چند دستگاه کمباین از شهرستان های جنوب شرق استان آغاز شد و همچنان در حال انجام است.

آجودانی تصریح کرد: در حال حاضر ۱۱ مرکز اعم از مراکز خرید دولتی، سیلوهای تهران و سیلوهای شهرهای اطراف آماده عرضه گندم مازاد بر نیاز کشاورزان هستند و محدودیتی در این زمینه وجود ندارد.

وی با بیان اینکه سطح زیر کشت گندم استان تهران بیش از ۴۷ هزار تن است، افزود: بیشترین سطح زیر کشت گندم استان تهران متعلق به شهرستان های ری و ورامین است.

آجودانی تاکید کرد: با توجه به شرایط جوی مناسب، بارندگی کافی، رعایت الزامات یارانه ای، کنترل به موقع علف های هرز و سن دانه، پیش بینی می شود عملکرد محصول گندم در سال جاری افزایش یابد.

لازم به ذکر است بر اساس مصوبه شورای قیمت و اتخاذ تدابیر حمایتی از محصولات اساسی کشاورزی، قیمت نهایی یک کیلوگرم گندم نان ۱۷۵۰۰ تومان و گندم دوروم ۱۸۰۰۰ تومان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا