طلا و ارز

پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه 28 آذر 1402 / دلار بازار طلا را وادار به عقب‌نشینی کرد

به گزارش افق میهن، قیمت طلا و سکه امروز بر خلاف روز شنبه روند متعادلی را نشان داد. این در حالی است که امروز قیمت طلا و سکه روند نزولی داشت و دلار ۱۰۰ تومان افت قیمت را ثبت کرد. روند نزولی بازار طلا سکه امامی را در آستانه بازگشت به کانال ۲۸ میلیونی قرار داده است.

معامله گران بازار طلا و سکه معتقدند اگرچه امروز قیمت جهانی طلا روند صعودی محدودی دارد، اما بازارهای جهانی به تعطیلات سال نو نزدیک می شوند و طلای جهانی در روزهای آینده بازیگر چندان فعالی نخواهد بود.

با وجود روند نزولی قیمت طلا و سکه، معامله گران معتقدند روند نزولی این بازار در نهایت به ۱۰ درصد دیگر خواهد رسید و معتقدند تورم بیشترین تاثیر را بر بازارهای مالی دارد اما این موضوع تغییری نکرده است. بنابراین نباید انتظار کاهش شدید از این بازار داشته باشیم.

در روزهای اخیر تحلیلگران بازار از محدوده قیمتی ۲۸ میلیون تا ۷۰۰ هزار تومان به عنوان کف حمایتی سکه امامی یاد کردند. این منطقه فعلاً مختص سکه است و با شکست این کفپوش می توان گفت روند قیمت در بازار فلز زرد نزولی خواهد بود. با این حال، به گفته فعالان بازار فلز زرد، اخبار سیاسی قوی نیز برای شکستن این کف حمایتی لازم است.

بازار طلا با دلار گره خورده بود

در همین راستا جواد فلاحیان، کارشناس اقتصادی با نگاهی به نوسانات قیمت جهانی طلا در هفته های اخیر به افق میهن گفت: طلای جهانی اکنون در منطقه تعادل قرار دارد. ارز جهانی به نوعی قیمت طلا را در بازار داخلی پوشش می دهد.

وی به همبستگی قیمت دلار با بازار طلا اشاره کرد و افزود: با کاهش قیمت دلار، شدت افت قیمت سکه افزایش می‌یابد. با کاهش قیمت دلار، شاهد کاهش شدید قیمت طلا هستیم و این به دلیل حباب بازار فلزات زرد است.

این کارشناس اقتصادی با اشاره به اینکه دلار و در نتیجه طلا و سکه به راحتی و بدون موانع سیاسی وارد کانال های قیمت بالاتر می شود، افزود: مردم طبیعتا دارایی های خود را در برابر کاهش ارزش پول ملی حفظ می کنند. نابودی یک بازار و جهش بازار دیگر به نوسانات قیمت.

وی با اشاره به اقدامات سیاست گذاران برای کنترل قیمت ها در بازارهای مالی به ویژه دلار، خاطرنشان کرد: قیمت ها در مسیر خود حرکت می کند، اما در ماه های آینده شاهد افزایش عجیب قیمت طلای داخلی نیستیم.

سکه امامی در آستانه تغییر کانال است

امروز ۲۷ آذر در سال ۱۴۰۲ قیمت سکه امامی با افت ۵۳۳ هزار تومانی به پایین کانال ۲۹ میلیونی بازگشت و ۲۹ میلیون و ۶۱ هزار تومان معامله شد. سکه بهار ۳۰۲ هزار تومان با قیمت ۲۵ میلیون و ۶۹۵ هزار تومان معامله شد. این در حالی است که قیمت این قطعه در روز شنبه برای ساعاتی به مرز ۲۶ میلیون رسید.

قیمت نیم سکه امروز ۱۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان معامله شد و ۱۰۰ هزار تومان کاهش یافت. ربع سکه نیز با افت ۵۰ هزار تومانی با رقم ۱۰ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان معامله شد. سکه گرمی پنج میلیون و ۷۹۵ هزار تومان و سکه محدود پنج هزار تومان معامله شد.

حباب سکه بهار به یک میلیون رسید

قیمت طلا نیز در این روز ارزان شد. هر مثقال طلای ۱۸ عیار نیز با افت ۲۶ هزار تومانی ۱۰ میلیون و ۶۱۹ هزار تومان معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز با ۵ هزار و ۶۰۰ تومان کاهش ۲ میلیون و ۴۵۱ هزار تومان معامله شد. قیمت طلای مستعمل نیز به دو میلیون و ۴۱۸ هزار تومان رسید.

امروز حباب سکه در همه قسمت ها کاهش یافته است. حباب سکه امامی ۵۲۸ هزار تومان، سکه بهار ۲۶۶ هزار تومان، نیم سکه ۷۶ هزار تومان، ربع سکه ۳۸ هزار تومان و سکه گرم ۱۰۰۰ تومان کاهش یافت. امروز حباب سکه بهار به کانال یک میلیونی بازگشت.

برای گزارش های بیشتر به صفحه طلا و ارز مراجعه کنید.









دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا