۹۷ درصد خدمات بانکی در ایران به طور الکترونیکی ارائه میشود
به گزارش افق میهن، مهران محرمیان معاون فناوری های نوین بانک مرکزی گفت: گزارش های بین المللی نشان می دهد که کشور ما از نظر شمولیت مالی، یعنی میزان دسترسی مردم به بانکداری و بانکداری الکترونیک رتبه اول را در منطقه دارد.
Er fügte hinzu: Internationalen Berichten und der Weltbank zufolge haben 93,5 % der iranischen Erwachsenen Zugang zu einem Bankkonto, und im Wesentlichen sind die Länder, in denen dieser Zugang über 90 % liegt, Nordamerika, Westeuropa und einzelne Länder in anderen Teilen des Landes دنیا.
وی می گوید: سالانه حدود ۴۰ میلیارد تراکنش به ویژه خرید الکترونیکی در کشور انجام می شود. همچنین گفتنی است روزانه حدود ۴۰۰ میلیون تراکنش بانکداری الکترونیک در کشور انجام می شود و حدود ۹۷ درصد خدمات بانکی در قالب بانکداری الکترونیکی ارائه می شود.
مهران محرمیان در خصوص اعتبار سنجی توضیح داد: در حال ترویج مدل اعتبارسنجی جدید هستیم تا از سازمان های مختلف مانند امور مالیاتی، مددکاری اجتماعی برای بحث درصدها، پلیس راهنمایی و رانندگی در بحث جرایم، عدالت برای محکومیت های مالی و … استفاده کنیم و چند مورد را اضافه کنیم. به این سرویس بحث کیفیت خدمات بسیار مهم است و در حال گذراندن تست های نهایی هستیم.