ترندهای روز

دستاوردی ترسناک درباره مغز انسان بعد از مرگ!

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (irtahlil.com):

در جدیدترین اخبار پزشکی و بهداشتی، ایندیپندنت روز جمعه گزارشی از نتایج تیمی از محققان کانادایی در دانشگاه وسترن انتاریو در این کشور منتشر کرد. بر اساس این تحقیقات مشخص شده است که فعالیت مغز انسان تا ۱۰ دقیقه پس از مرگ ادامه دارد.

فعالیت مغز انسان پس از مرگ ادامه دارد!

به گزارش ایندیپندنت، یافته های تحقیقاتی محققان کانادایی درباره فعالیت مغز انسان پس از مرگ می تواند با چالش های زیادی در حوزه اخلاق و پزشکی همراه باشد.

ماجرا از این قرار است که برخی از پزشکان کانادایی در بخش مراقبت‌های ویژه متوجه ادامه فعالیت مغزی یک بیمار پس از اعلام مرگ بالینی و بالینی او شدند.

در واقع مرگ این فرد با طیفی از مشاهدات رایج در زمینه پزشکی مانند نداشتن نبض و عدم واکنش مردمک توسط پزشکان تایید شد. اما آزمایشات بعدی نشان داد که مغز بیمار پس از مرگ به کار خود ادامه می دهد و امواج مغزی آن بسیار شبیه امواج مغزی فردی در خواب عمیق است.

دستاوردی ترسناک درباره مغز انسان پس از مرگ!

پزشکان می گویند پس از قطع ضربان قلب و فشار خون، همچنان شاهد ارسال امواج بتا از مغز بیمار بوده اند و معتقدند این موضوع می تواند تبعات زیادی در حوزه پزشکی و اخلاقی در اموری مانند اهدای عضو داشته باشد.

البته بر اساس گزارش ایندیپندنت، از چهار نفری که در این آزمایش مورد بررسی قرار گرفتند، تنها یک نفر پس از مرگ فعالیت مغزی طولانی و مرموز داشت و بقیه تقریباً همزمان با قلب با کاهش فعالیت مغزی مواجه شدند. نرخ کاهش یافت با وجود این، عملکرد مغز این افراد نیز در عرض چند دقیقه پس از مرگ تغییر کرد و این موضوع به این سوال منجر شد که دقیقاً پس از مرگ چه اتفاقی برای مغز می افتد؟

پزشکان تاکید کرده اند که در حال حاضر هر نوع نتیجه گیری در مورد عملکرد مغز پس از مرگ، تنها با تکیه بر یک مورد عجولانه است. محققان همچنین اعلام کرده اند که تجهیزات و امکانات مورد استفاده در این تحقیق کاملا سالم بوده و هیچ اطلاعی از دلیل فعالیت مغز پس از مرگ ندارند.

لازم به ذکر است که تا قبل از این تحقیق، دانشمندان معتقد بودند که تقریباً تمام فعالیت های مغز در یک مرحله و حدود یک دقیقه پس از مرگ متوقف می شود. با این حال، مطالعات فوق بر روی موش ها انجام شد و تأثیر آنها بر روی انسان بررسی نشد.

ایندیپندنت در پایان خاطرنشان می کند که آنچه در مغز و بدن انسان پس از مرگ اتفاق می افتد در حال حاضر برای محققان ناشناخته است. اما قبلا و سال گذشته ثابت شده بود که ژن ها نه تنها تا چند روز پس از مرگ به کار خود ادامه می دهند، بلکه فعال تر نیز به نظر می رسند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا