اقتصاد جهان

قیمت جهانی طلا امروز 1403/03/11

به گزارش خبرگزاری افق میهن به نقل از رویترز، طلا در آستانه ثبت چهارمین ماه متوالی رشد قیمت قراردادی است. سرمایه گذاران منتظر داده های تورم ایالات متحده برای سرنخ های بیشتر در مورد سیاست پولی فدرال رزرو و کاهش نرخ بهره در سال جاری هستند.
قیمت هر اونس طلا با ۰.۰۱ درصد افزایش به ۲۳۴۳ دلار و ۲۶ سنت رسید. قیمت طلا در بازار کامکس نیویورک با ۰.۱۱ کاهش به ۲۳۶۳ دلار و ۸۰ سنت رسید.

تحلیلگران دلیل افزایش ماهانه قیمت طلا را خریدهای بانک مرکزی و تنش های ژئوپلیتیکی می دانند.

بازار در حال حاضر در انتظار انتشار شاخص هزینه های مصرف شخصی ایالات متحده است که شاخص ترجیحی فدرال رزرو برای تعیین نرخ های بهره است.
کاهش تورم در ایالات متحده سیاست های پولی را آسان تر می کند، اما اکثر آنها انتظار دارند که نرخ تورم در این کشور ادامه یابد.
برخی تحلیلگران بر این باورند که افزایش شاخص مخارج مصرف شخصی در ایالات متحده تأثیر منفی بر طلا خواهد داشت، اما سطح قیمت آن احتمالاً در محدوده ۲۳۰۰ دلار باقی خواهد ماند.
آمارهای اقتصادی آمریکا روز پنجشنبه نشان داد که رشد اقتصاد این کشور در سه ماهه اول سال جاری کمتر از حد انتظار بوده است.
از سوی دیگر، پس از اینکه مقامات فدرال رزرو اعلام کردند تا زمانی که تورم به هدف ۲ درصدی بانک مرکزی نرسد، به سیاست های پولی سفت و سخت ادامه خواهند داد، معامله گران احتمال کاهش نرخ بهره را در سال جاری کاهش دادند.
اگرچه همواره از طلا به عنوان پناهگاه امن در زمان تورم بالا یاد می شود، اما افزایش نرخ بهره باعث می شود نگهداری از این فلز گرانبها به عنوان سرمایه ای بدون بازده گران شود و تمایل به خرید کاهش یابد.
در میان سایر فلزات گرانبها، نقره با ۱.۳۶ درصد کاهش به ۳۱.۱۱ دلار و پلاتین ۰.۳۷ درصد کاهش یافت و به ۱۰۲۵.۵۳ دلار رسید.
انتهای پیام/۵۳

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا