اخبار اقتصاد ایران

متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان به بودجه اضافه شد | سیاست ارزی و ناترازی انرژی فرا بودجه‌ای است

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: در لایحه بودجه سال آینده هزینه تناسب حقوق بازنشستگان و جداول مربوط به هزینه های بودجه ای از جمله میانگین رشد هزینه های جاری، خانواده، حقوق فرزند و هزینه های مالی اوراق مالی منتشر شده است. دیده شده است که مهمترین اصلاحات بوده است.

افق میهن به نقل از تسنیم، داود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه در پاسخ به سوالی مبنی بر مهمترین اصلاحات در بودجه سال آینده گفت: همانطور که یادتان هست لایحه ای که ما ارائه شده در مجلس برخی از نقطه نظرات نمایندگان را داشت. در نهایت به این نتیجه رسید که لایحه دولت رای نیاورد. مهم ترین دغدغه نمایندگان مربوط به تناسب بازنشستگان بود. تاکید کردیم موضوع هزینه ها و انواع پرداخت ها که شامل بازنشستگان و سایر صنوف و صنوف، هزینه های جاری، هزینه های سرمایه ای، هزینه های مالی مربوط به قسمت دوم لایحه بودجه است که بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی مجلس امسال بودجه را در دو بخش ارائه می کنیم. اما ابهام نمایندگان بیشتر مربوط به قسمت دوم هزینه ها و هزینه ها به ویژه اعتبارات مربوط به تناسب بازنشستگان بود که در همان جلسه گفتیم آمادگی داریم منابع مالی لازم را برای مستمری بگیران تامین کنیم. .

وی ادامه داد: نمایندگان و مجلس محترم اصرار داشتند که این موضوع به صراحت در لایحه ذکر شود. اگرچه در این قسمت هزینه ها را نمی گوییم، اما مفروضات مربوط به هزینه ها را نیز ارائه می دهیم، طبیعتاً جدولی را در اینجا اضافه کرده ایم که مبنای توضیح قسمت دوم بودجه است، آن را تنظیم کرده ایم. به نمایندگان یادآوری کنید مثلا متوسط ​​رشد حقوق کارمندان و بازنشستگان میانگین رشد سایر هزینه های جاری رشد خانواده ها رشد حق ولادت رشد هزینه های مالی اوراق مالی منتشر شده در سال های گذشته رشد از سطوح درآمد هزینه ای، رشد اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای در استان ها و در نهایت این دو تغییر مهم ایجاد شد.

رئیس سازمان برنامه گفت: البته نمایندگان عزیز انتظارات دیگری هم داشتند از جمله اینکه سیاست ارزی دولت را در بودجه بیان کنیم و یا مسائل مربوط به عدم تعادل انرژی را که در مذاکراتی که جناب محترم انجام دادند مطرح کردیم. رئیس مجلس و رئیس کمیسیون تلفیق تا دو روز دیگر. در گذشته تاکید داشتیم که این موضوعات در واقع برون بودجه ای است و قاعدتاً باید در فرصت دیگری خارج از بودجه به این موضوعات که بسیار هم اهمیت دارد بپردازیم.

وی افزود: در مجموع تلاش کردیم در لایحه ای که ارائه کرده بودیم و در همان لایحه ای که امروز توسط دولت با تغییرات جزئی نهایی شد و به مجلس فرستاده شد، سیاست های کلی مربوط به برنامه هفتم را لحاظ کنیم. طرح هنوز تصویب نشده است انجام نشده و در شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام در حال بررسی است، اما سعی کرده ایم مواردی را که در برنامه هفتم بین دولت و مجلس رخ داده است، لحاظ کنیم.

منظور بیان کرد: در برنامه هفتم برخی از وظایف دولت به ویژه سیاست های ابلاغی در زمینه تامین مالی رشد و حمایت از اشتغال و تولید، اصلاح ساختار بودجه، موضوع مدیریت آب و کشاورزی، موضوعات مرتبط با برق و انرژی، نفت، ناظر است. و گاز، صنعت و معدن، مسکن و حمل و نقل. انتقال ارتباطات و اقتصاد، آموزش و فرهنگ و مسئله نظام اداری.

رئیس سازمان برنامه و بودجه افزود: در این برش اول برنامه سعی شده با ایجاد بهبود چشمگیر در تراز عملیاتی در بودجه، سهم درآمدهای پایدار دولت افزایش یابد و سعی شده از این برنامه جلوگیری شود. کسری بودجه پنهان در بودجه ارقام بودجه و منابع بودجه با دقت زیادی انجام شده است. در مجموع امیدواریم انشالله لایحه بودجه ۱۴۰۳ که به قانون تبدیل می شود، افق خوبی را برای ما باز کند تا سیاست های کلی برنامه هفتم را به خوبی اجرا کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا