اقتصاد جهان

هشدار چین به اتحادیه اروپا درباره تحقیقات خودروهای برقی

به گزارش خبرگزاری افق میهن به نقل از یورونیوز، چین تحقیقات کمیسیون اروپا در مورد خودروهای برقی وارداتی (EVs) که می تواند منجر به اعمال تعرفه های اضافی بر خودروهای برقی این کشور شود را محکوم کرد و تهدید به اقدامات متقابل کرد.

خودروهای برقی ساخت چین در سرتاسر اتحادیه اروپا با قیمت‌های بسیار پایین‌تری نسبت به رقبای اروپایی خود فروخته می‌شوند و شکافی را ایجاد می‌کنند که بروکسل آن را به یارانه‌های سخاوتمندانه دولت چین به شرکت‌های داخلی نسبت می‌دهد.

این تحقیقات که در شهریور ماه سال گذشته اعلام شد، مرحله اول خود را تکمیل می‌کند و انتظار می‌رود عوارض و تعرفه‌های موقت در ماه آینده اعلام شود. اتحادیه اروپا در حال حاضر ۱۰ درصد مالیات بر تمام خودروهای وارداتی بدون در نظر گرفتن مبدا آنها اعمال می کند.

به گزارش رویترز و اشپیگل، آخرین مهلت تصمیم گیری در مورد تعرفه خودروهای الکتریکی چین در ابتدا ۵ ژوئن تعیین شده بود، اما این تاریخ به بعد از انتخابات پارلمان اروپا به تعویق افتاد.

با این حال، وزارت خارجه چین مسیر خود را تغییر داده است تا کمیسیون اروپا را از پیشبرد برنامه‌های خود منصرف کند، زیرا می‌گوید «از مصنوعات داخلی حمایت می‌کند».

مائو نینگ، سخنگوی این وزارتخانه روز پنجشنبه گفت: چین از اتحادیه اروپا می‌خواهد که این تحقیقات را در اسرع وقت پایان دهد تا بر همکاری اقتصادی و تجاری چین و اتحادیه اروپا و ثبات زنجیره‌های صنعتی و تامین تأثیری نگذارد.

وی افزود: اگر اتحادیه اروپا بر ادامه تحقیقات پافشاری کند، چین بیکار نخواهد ماند. ما تمام اقدامات لازم را برای حفظ حقوق و منافع قانونی خود انجام خواهیم داد.

اتاق بازرگانی چین و اتحادیه اروپا (CCCEU) پیش از این هشدار داده بودند که در صورت ادامه تعرفه‌های اضافی، این کشور می‌تواند با افزایش تعرفه خودروهای وارداتی با حجم موتور بزرگ تا حداکثر ۲۵ درصد، پاسخ تلافی‌جویانه‌ای به این کشور بدهد. می تواند فعالیت برخی خودروسازان اروپایی متکی بر بازار چین را داشته باشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا