اخبار اقتصاد ایران

ثبت نام زمین رایگان برای این دهک ها استارت خورد

وی با بیان اینکه نهضت ملی مسکن در شهرهای زیر ۵۰ هزار نفر متولی بنیاد مسکن است، افزود: تاکنون ۱۹۳ هزار نفر در نهضت ملی مسکن استان تهران (شهرهای زیر ۵۰ هزار نفر جمعیت) ثبت نام کرده اند. ) که از این تعداد ۷۴۰۰ نفر متقاضی هستند. (۳.۸%) تایید شده است. در این راستا ساخت ۲۸۰۶ واحد در دماوند، نسیم شهر، اسلامشهر و … آغاز شده و با احتساب پروژه های نیمه تمام، در مجموع ۵۷۲۸ واحد در دستور کار قرار دارد.

زمانی به هزینه ساخت مسکن روستایی در استان تهران نیز اشاره کرد و گفت: در سال گذشته میانگین قیمت این واحدها ۹ میلیون تومان بوده و امسال درصد تورم نیز به آن اضافه می شود.

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان از اعطای زمین به ۷۵ هزار متقاضی مسکن حمایتی در استان خبر داد و گفت: تاکنون ۱۵ هزار قطعه زمین به مردم واگذار شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خوزستان)؛ مسعود بیات منش با اشاره به اینکه تعهد استان ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی حمایتی در مدت چهار سال است، اظهار داشت: در این طرح زمین به مدت ۹۹ سال و به صورت رایگان در اختیار افراد واجد شرایط قرار می گیرد. کار ساخت با پرداخت تسهیلات انجام می شود. توسط متقاضی انجام شود.

وی افزود: با استفاده از ظرفیت مردمی و بخش خصوصی در ۶ ماهه نخست سال جاری ۷۵ هزار قطعه زمین باقی مانده در اختیار متقاضیان قرار گرفته و ۲۵ هزار قطعه دیگر نیز آماده و تحویل داده می شود. مردم تا پایان دولت

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان به ثبت نام بیش از ۴۷ هزار نفر در طرح جوانان جمعیت اشاره کرد و گفت: ۱۱ هزار نفر تاییدیه لازم را دریافت کرده اند و تاکنون ۳ هزار و ۵۰۰ قطعه زمین را تحویل داده ایم.

وی ادامه داد: در ۶ ماهه امسال زمین مورد نیاز ۱۱ هزار متقاضی تایید شده در استان تامین می شود و پس از واریز وجه از سوی متقاضیان مراحل بعدی کار انجام می شود.

بیات منش به موضوع مسکن ادامه می دهد مهر استانی خاطرنشان کرد و گفت: تا هفته دولت آماده سازی و آسفالت تمامی سایت های مسکن مهر آغاز شد مهر استان انجام خواهد شد.

وی گفت: حدود ۱۴ هزار خانه مهر در استان نیمه کاره و بدون متقاضی وجود دارد که تکمیل آنها تا پایان دولت انجام می شود.

سایت رایگان ثبت اراضی دولتی

جزئیات کامل اعطای زمین رایگان در بدو تولد فرزند سوم بر اساس مصوبه مجلس اعلام شد. ثبت نام ملی مسکن در بازه های زمانی مشخص و از طریق سامانه www.tem.mrud.ir قابل انجام است. متقاضیان شرکت در این طرح باید شرایط ثبت نام را داشته باشند و مدارک هویتی خود و افراد تحت تکفل خود را در زمان مقرر در این سامانه ثبت کنند./افکارنیوز

چگونه می توان زمین ۲۰۰ متری رایگان دریافت کرد؟

امکان ثبت نام متقاضیان دارای سه فرزند که فرزند سوم آنها از ۱۹ سال تمام است آبان امسال و بعد از آن متولد خواهد شد. برای دریافت زمین دولتی رایگان به زودی از سوی وزارت راه و شهرسازی ارائه می شود و نیازی به سبز بودن فرم «ج» نیست. زیرا طبق قانون حمایت از خانواده و جوانان، هر خانوار می تواند دو بار از تسهیلات دولتی در بخش زمین و مسکن استفاده کند، اما باید زمین را بسازد و نمی تواند آن را بفروشد.

به گزارش ایسنا، در راستای حمایت از افزایش و جوانی جمعیت تسهیلاتی در حوزه زمین و مسکن برای خانواده های دارای سه فرزند در نظر گرفته شده است. طبق “قانون حمایت از خانواده و جوانان” خانواده های دارای سه فرزند، فرزند سوم و اکثر آنها از ۱۹ سال آبان متولدین امسال به بعد می توانند از زمین دولتی رایگان استفاده کنند.

بر اساس این خبر، به زودی امکان ثبت نام برای متقاضیان واجد شرایط از سوی وزارت راه و شهرسازی فراهم می شود. همانطور که در قانون آمده است، شکل قرمز «ج» مانعی برای دریافت این اراضی نیست. زیرا هر خانواده می تواند دو بار از تسهیلات دولتی در بخش زمین و مسکن استفاده کند. البته زمین به شرط ساخت در اختیار متقاضیان قرار می گیرد و امکان فروش آن وجود ندارد.

از طرفی زمین ها کاملا رایگان نیستند، اما قیمت آن ها بسیار ناچیز است و به صورت اقساط هشت ساله دریافت می شود. متقاضیان فقط هزینه های آماده سازی مانند تسطیح، جدول بندی، هزینه های اکتساب توسط دولت و موارد دیگر را پرداخت می کنند که خیلی زیاد نیست. دو سال اول واگذاری زمین شامل تنفس می شود و نیازی به پرداخت مبلغ نیست. متقاضیان از سال سوم به مدت هشت سال اقساط آماده سازی این رشته ها را پرداخت خواهند کرد. برای متقاضیانی که دارای سه فرزند یا بیشتر و فرزند سوم یا بیشتر آنها بعد از ۱۹ سالگی است آبان متولدین امسال به زودی واجد شرایط ثبت نام خواهند شد.

جزئیات مربوط به تسهیلات واگذاری زمین و مسکن در قالب قانون حمایت از خانواده و جوانان مصوب ۱۹ آبان ماه ۱۴۰۰ در زیر آورده شده است:

ماده ۳- وزارت راه و شهرسازی موظف است پس از تولد فرزند سوم یا بیشتر، امکان استفاده مجدد از تسهیلات دولتی مربوط به تأمین مسکن خانوارها را فراهم کند و این خانواده ها فقط می توانند از کلیه امکانات دولتی استفاده کنند. برای دومین بار در این زمینه

ماده ۴- در راستای اجرای بند «ج» ماده (۱۰۲) قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، دولت موظف است یک قطعه زمین را تقسیم کند. یا واحد مسکونی حداکثر (۲۰۰) مترمربع بر اساس ضوابط سهمیه بر اساس طرح های هادی روستایی و شهری یا طرح های جامع و تفصیلی شهری مصوب برای ساکنان روستاها یا شهرهای زیر ۵۰۰۰۰۰ نفر پس از تولد. فرزند سوم یا بیشتر به صورت مشترک و عادلانه به والدین در همان محل بر اساس هزینه آماده سازی فقط برای یک بار به صورت فروش اقساطی با دو سال نفس و هشت سال اقساط سند مالکیت به مالکان تحویل داده می شود. پس از پرداخت آخرین قسط حداکثر ظرف مدت یک ماه.

تبصره ۱- برای ساکنین شهرهای بالای ۵۰۰۰۰۰ نفر، زمین یا واحدهای مسکونی با شرایط مقرر در این ماده، حسب اعلام ظرفیت از طرف دولت مبنی بر وجود زمین یا واحدهای مسکونی در شهرهای مجاور یا شهرهای جدید یا. شهرهای همجوار یا محل تولد پدر یا مادر مشروط به اینکه اگر بیش از ۵۰۰۰۰۰ نفر نباشد به انتخاب پدر و در صورت فوت پدر به انتخاب مادر اختصاص می یابد. بر اساس مقررات مندرج در تبصره (۳).

تبصره ۲- مالکیت زمین یا واحد مسکونی در صورت فوت هر یک از اولیای دم طبق موازین قانونی ارث به ورثه متوفی واگذار می شود.

تبصره ۳- وزارت راه و شهرسازی موظف است حداکثر تا سه ماه پس از لازم الاجراء شدن این قانون آیین نامه موضوع ماده فوق را با همکاری وزارت جهاد کشاورزی تهیه و به شرح ذیل ارائه نماید. هیئت وزیران برای تصویب.

ماده ۵- دستگاه های اجرایی موظفند در راستای اجرای بند «ج» ماده (۱۰۲) قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، نسبت به تأمین و بهبود کیفیت مسکن، اتمام کار و عوارض ساخت، کلیه هزینه های تخصیص شبکه شعب و هزینه خدمات نظام مهندسی به میزان پنجاه درصد (۵۰%) برای خانواده های دارای سه فرزند زیر بیست سال و به میزان هفتاد درصد. (۷۰%) برای خانواده های دارای حداقل چهار فرزند زیر بیست سال برای یک بار و هزینه پروانه و هزینه ساخت با تخفیف ۱۰% برای خانواده های دارای حداقل سه فرزند زیر بیست سال. دولت موظف است در بودجه های سنواتی تخفیفات صددرصدی (۱۰۰%) مربوط به پروانه های ساختمانی را از محل منابع عمومی در نظر بگیرد.

تبصره ۱- معافیت های فوق تا سقف (۱۳۰) متر مربع زیربنای مفید در تهران، (۲۰۰) متر مربع زیربنای مفید در شهرهای بالای ۵۰۰۰۰۰ نفر و (۳۰۰) متر مربع زیربنای مفید برای سایر شهرها و شهرها قابل اعمال است. روستاها

تبصره ۲- محاسبات و نظارت مهندسان در خدمات نظام مهندسی برای خانوارهای فوق مشمول سهمیه سالانه آنها نمی باشد./ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا