طلا و ارز

ثبات نسبی قیمت طلای جهانی در معاملات امروز







قیمت جهانی طلا در روز سه‌شنبه ثابت ماند زیرا سرمایه‌گذاران منتظر اطلاعات بیشتر اقتصادی ایالات متحده در این هفته بودند که می‌تواند چشم‌انداز سیاست پولی فدرال رزرو را روشن کند.



به گزارش افق میهن، قیمت هر اونس طلا تغییر چندانی نداشت و به ۲۰۲۴ دلار و ۵۷ سنت رسید و معاملات آتی طلای آمریکا بدون تغییر در ۲۰۳۹ دلار و ۸۰ سنت باقی ماند.

ایلیا اسپیواک، رئیس کلان جهانی در Tastylive، به چشم‌انداز سیاست‌های فدرال رزرو اشاره کرد و گفت: «در حال حاضر، انتظارات برای کاهش نرخ بهره در سال آینده بسیار بالا است.» جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، هفته گذشته گفت که تشدید تاریخی فدرال رزرو سیاست پولی احتمالاً پایان یافته بود زیرا تورم سریعتر از حد انتظار کاهش یافت و مذاکرات برای کاهش هزینه های استقراض در حال بررسی بود.

در حالی که برخی از مقامات فدرال رزرو انتظارات فزاینده بازار در مورد کاهش نرخ را به عقب انداخته اند، این اظهارات تاثیر چندانی در تغییر احساسات سرمایه گذاران نداشته است. بر اساس ابزار CME FedWatch، بازارها همچنان با احتمال ۶۹ درصدی کاهش نرخ در ماه مارس قیمت گذاری می کنند. نرخ بهره پایین تر به نفع فلزات گرانبها بدون بهره است.

بر اساس گزارش رویترز، سرمایه گذاران در انتظار طیف وسیعی از داده های اقتصادی از ایالات متحده هستند، از جمله گزارش شاخص هزینه مصرف شخصی نوامبر این هفته.

در بازار سایر فلزات گرانبها، نقره با ۰.۳ درصد افزایش به ۲۳.۸۴ دلار در هر اونس رسید، در حالی که پلاتین با ۰.۴ درصد افزایش به ۹۴۸.۷۳ دلار و پالادیوم ۰.۱ درصد افزایش یافت و به ۱۱۸۲ دلار کاهش یافت. و به ۳۶ سنت رسید.









دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا