اخبار اقتصاد ایران

نامه گمرک به سازمان توسعه تجارت برای رفع ابهام واردات آیفون+ سند

رئیس کل گمرک ایران در مکاتبه ای با رئیس سازمان توسعه تجارت زیرمجموعه وزارت صنعت، معدن و تجارت خواستار رفع ابهام و تعیین تکلیف در خصوص مصوبه پیشنهادی سازمان توسعه تجارت برای ممنوعیت شد. واردات تلفن های همراه هوشمند با برند “اپل”.

افق میهن، در نامه ای از سوی محمد رضوانی فر معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل گمرک ایران به ضیغمی معاون حراست و رئیس سازمان توسعه تجارت با عنوان «لزوم رفع ابهام ممنوعیت واردات برند اپل و شفافیت سود». “تجارت تلفن همراه هوشمند” بیان می کند:

مطابق ماده (۴) قانون مقررات صادرات و واردات، تغییرات سود بازرگانی و مقررات توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت ابلاغ می شود. گمرک ایران بر اساس وظایف قانونی مجری سیاست های ابلاغی و مسئول وصول درآمدهای دولت است.

با توجه به ابهامات مطرح شده و سوالات مکرر و متعدد خدمات گیرندگان، بازرگانان و مصرف کنندگان در این خصوص و با عنایت به آثار درآمدی و عواقب احتمالی در خصوص موارد زیر و نتیجه و همچنین پیشنهادات اصلاحی احتمالی، مراتب را در اسرع وقت به این سازمان اطلاع دهید. ممکن است. :

۱-آیا با توجه به الحاق یک بند به مندرجات تبصره فصل ۸۵، واردات تلفن همراه هوشمند با برند اپل ممنوع است یا خیر؟

۲. در صورتی که ممنوعیت موضوع تبصره مذکور کلی نباشد، واردات چه مدل هایی از گوشی های همراه با علامت تجاری مذکور طبق مصوبه مذکور ممنوع است؟

۳. با توجه به اینکه در متن توضیحی بند اضافه شده به تبصره های فصل ۸۵ آمده است که «در صورت رفع ممنوعیت در آینده توسط مراجع ذیصلاح، سود بازرگانی علامت تجاری مذکور سال ۹۶ پیش بینی می شود. درصد»، فعلاً مشخص نیست و با اطلاع رسانی این تایید سود تجاری گوشی هوشمند با برند مذکور چقدر است؟

۴. تعیین سود بازرگانی برای تعیین ارزش کالای قاچاق موضوع بند «ح» ماده ۱ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز ضروری است.

۵. با عنایت به ماده (۷) آیین نامه، لزوم ثبت و ابلاغ آیین نامه در پایگاه قوانین و مقررات مربوط به محیط کسب و کار موضوع تصویب نامه شماره ۱۷۹۷۶/ت ۶۱۱۳۴ ه- مورخه. ۲/۹/۱۴۰۲ هیأت محترم وزیران، آیین نامه ای که علاوه بر ایجاد حقوق یا تکالیفی برای دستگاه های اجرایی و کارکنان آنها برای سایر افراد، ۱۵ روز پس از انتشار در بانک اطلاعاتی مربوط به آن ها لازم الاجرا می شود. معاون حقوقی ریاست جمهوری لذا با عنایت به اینکه مصوبه مذکور برای مردم ایجاد حقوق و تکلیف می کند و تاریخ اجرای آن در متن تصویب نامه قید نشده است، خواهشمند است جهت رعایت موارد مکتسبه تاریخ دقیق اجرای مصوبه مذکور را دستور فرمایید. حقوق موضوع ماده (۱۱) آیین نامه اجرایی قانون مقررات صادرات و واردات. به وضوح اعلام کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا