ترندهای روز

میلیادر ژاپنی سفر خود به دور ماه را به‌دلیل تاخیر در توسعه استارشیپ لغو کرد

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (irtahlil.com):

یوساکو مائزاوا، میلیاردر ژاپنی که قرار بود هشت هنرمند را با فضاپیمای استارشیپ اسپیس ایکس به دور ماه ببرد، برنامه خود را لغو کرد. Maezawa قرار بود این سفر را در سال ۲۰۲۳ انجام دهد، اما از آنجایی که Starship هنوز در حال توسعه است و زمان پرواز به طور نامحدود به تعویق افتاده است، او تصمیم گرفت این برنامه را لغو کند.

اکانت این پرواز با نام dearMoon در شبکه اجتماعی X از لغو این برنامه خبر داده است. مائزاوا نیز پس از آن پستی در این زمینه منتشر کرد که توضیح آن به شرح زیر است:

من این قرارداد را در سال ۲۰۱۸ با این فرض امضا کردم که dearMoon تا پایان سال ۲۰۲۳ به فضا پرتاب می شود. اما هنوز مشخص نیست که Starship چه زمانی می تواند به فضا پرتاب شود. من نمی توانم آینده ام را با این شرایط برنامه ریزی کنم.”

خدمه دیگر با کشتی های ستاره ای در اطراف ماه پرواز می کنند

با این سفر فضایی، مائزاوا قصد داشت هنرمندانی از جمله “استیو آئوکی” (دی آمریکایی جی)، فیلمساز برندان هال، چوی سونگ هیونوم (خواننده کره ای) و تیم داد (یوتیوب) را نیز به دور ماه ببرد.

او در ماه نوامبر گفت که پرتاب برای مدت نامحدودی به تعویق افتاده است، چند روز قبل از دومین پرواز آزمایشی استارشیپ که اندکی پس از پرتاب منفجر شد. SpaceX قبلاً چهارمین پرواز آزمایشی موشک قدرتمند خود را برای ۵ ژوئن برنامه ریزی کرده است، اما همانطور که کارشناسان اشاره می کنند، Starship هنوز “در مراحل اولیه یک سفر فنی چالش برانگیز است.”

احتمالات دیگری مانند تمرکز اسپیس ایکس بر قراردادهای دولتی و همچنین دارایی خالص مائزاوا که در حال حاضر نیمی از آنچه در سال ۲۰۱۸ بود (هر چند هنوز بیش از یک میلیارد دلار) است، به عنوان دلایل دیگر برای لغو برنامه پرواز ذکر شده است.

البته این میلیاردر ژاپنی سابقه حضور در فضا را نیز دارد. در سال ۲۰۲۱ با موشک روسی سایوز به ایستگاه فضایی بین المللی رفت و ۱۲ روز در آنجا ماند.

منبع: دیجیاتو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا