اقتصاد جهان

آمریکا 3 میلیون بشکه نفت برای ذخایر استراتژیک خریداری می کند

به گزارش خبرگزاری افق میهن به نقل از رویترز، وزارت انرژی آمریکا روز دوشنبه اعلام کرد که این کشور ۳ میلیون بشکه نفت اضافی برای تکمیل ذخایر استراتژیک خریداری می کند.
بر اساس گزارش این وزارتخانه، این نفت که در آبان ماه به ذخایر استراتژیک نفت تحویل می شود، به طور میانگین به قیمت ۷۷ دلار و ۶۹ سنت خریداری می شود.
در سال ۲۰۲۲، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، پس از حمله روسیه به اوکراین، دستور خروج ۱۸۰ میلیون بشکه نفت از این ذخایر را برای کنترل قیمت سوخت صادر کرد. وزارت انرژی آمریکا اعلام کرد که ۳۸.۶ میلیون بشکه نفت برای پر کردن ذخایر استراتژیک خریداری کرده و منتظر فرصت‌هایی برای خرید نفت بیشتر است.

دولت بایدن اعلام کرده است که قصد دارد نفت مورد نیاز برای تکمیل ذخایر استراتژیک را با قیمتی حدود ۷۹.۹۹ دلار در هر بشکه یا کمتر خریداری کند.
دولت ایالات متحده این ذخایر استراتژیک را پس از تحریم نفتی اعراب در دهه ۱۹۷۰ و نگرانی های فزاینده در مورد عرضه و سقوط اقتصادی ایجاد کرد.
روز دوشنبه، وزارت انرژی ایالات متحده قراردادهایی را با بریتیش پترولیوم آمریکای شمالی برای فروش ۶۰۰ هزار بشکه، شرکت بازرگانی کالای مک کواری برای ۱.۵ میلیون بشکه و شرکت بازرگانی و بازاریابی آتلانتیک برای فروش ۹۰۰ هزار بشکه نفت منعقد کرد.
دولت بایدن این ذخایر نفتی را از سه طریق تکمیل خواهد کرد: با بازخرید نفت، بازگرداندن نفت وام داده شده به شرکت ها و توقف فروش ۱۴۰ میلیون بشکه نفت از این ذخایر تا سال ۲۰۲۷.
انتهای پیام/۶۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا