فناوری

مقدمات فعالیت نخستین ارائه‌کننده خدمات اینترنت ماهواره‌ای در کشور فراهم شد

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (irtahlil.com):

ایرنا: همزمان با اختتامیه کنفرانس جهانی ارتباطات رادیویی (WRC-23) در دبی، قوانین سرزمینی جمهوری اسلامی ایران به منظور آماده سازی فعالیت های قانونی به امضای مدیرعامل شرکت «یا کلیک» رسید. این شرکت برای ارائه خدمات اینترنت ماهواره ای در کشور.

بر اساس سیاست وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات که تعامل با شرکت های بین المللی ارائه دهنده خدمات ارتباطی که قوانین سرزمینی کشورمان را به رسمیت می شناسند، در اولویت قرار داده است.

پس از ماه ها مذاکره با اپراتور خدمات اینترنت ماهواره ای یاه کلیک (YahClick) وابسته به یاه ست (YahSAT)، این شرکت در روز جمعه ۲۴ آذر در سرکنسولگری ایران در دبی و با حضور وزیر ارتباطات و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، سرکنسول ایران، مشاور وزیر ارتباطات در امور بین الملل، معاونت راهبردی و تنظیم مقررات. توسعه بازار و تعدادی از مدیران ارشد سازمان، رسما قوانین سرزمینی (Landing Right) مصوب کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات کشور را اعلام کردند.

با امضای این سند توسط اپراتور یاهست و پس از طی مراحل اداری مربوطه، مجوز فعالیت در ایران برای ارائه خدمات اینترنت ماهواره ای به این شرکت اعطا می شود.

هیئت تنظیم مقررات رادیویی (RRB) اتحادیه بین المللی مخابرات (ITU) در آخرین جلسه خود و بر اساس شکایت ایران از استارلینک، بر موضوع پذیرش قوانین سرزمینی جمهوری اسلامی ایران از سوی اپراتورهای بین المللی برای ارائه خدمات اینترنتی تاکید کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا