ترندهای روز

ترند جدید در میان ثروتمندان: آب لوکس جایگزین آب معمولی

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (irtahlil.com):

بی بی سی: آیا تا به حال شنیده اید که در منوی رستوران به جای شراب خوب، آب لوکس ارائه می شود، یا اینکه عروس و داماد در مراسم عروسی به جای شامپاین یا آب میوه، دو لیوان آب گران قیمت می نوشند؟

این نوع آبی که ما در مورد آن صحبت می کنیم بیشتر از آب معدنی یا شیر معمولی است و یک بطری از آن ممکن است صدها دلار قیمت داشته باشد.

درست مانند شراب، این آب برای نوشیدن با غذا، استیک یا ماهی مناسب است.

این نوشیدنی‌های گران‌قیمت که به آب ممتاز معروف هستند، از منابع طبیعی و چشمه‌هایی مانند سنگ‌های آتشفشانی، یخچال‌های طبیعی در حال ذوب یا قطرات رطوبت هوا می‌آیند و حتی ممکن است مستقیماً از ابرها استخراج شوند.

هر نوع آب ویژگی های محل استخراج خود را دارد و برخلاف بطری های آب معدنی، کاملاً عاری از فرآوری متعارف است.

در حال حاضر بیش از صدها برند برتر آب در سراسر جهان وجود دارد و حتی کارشناسانی در این زمینه وجود دارند که می توانند خریداران را راهنمایی کنند.

طعم آب عالی است؟

روند جدید در میان ثروتمندان: آب لوکس به جای آب معمولی

Mylin Patel جلسات مزه آب را برای کودکان برگزار می کند

درست مانند طعم شراب که متخصصان می توانند کیفیت و نوع آن را تشخیص دهند، در مورد این آب نیز کارشناسان می توانند کیفیت محصول را ارزیابی کرده و به میزان مواد معدنی و طعم آن پی ببرند.

میلن پاتل، مشاور و ارزیاب کیفیت آب که محصولات خود را در فروشگاهی در لندن به فروش می رساند، می گوید: «هر آبی یکسان نیست، هر آبی در دنیا از نظر طعم و کیفیت متفاوت است.

او جلساتی برای آشنایی با طعم آب برای علاقه مندان ترتیب می دهد که در آن به آب لوله کشی و آب معدنی بطری نیز می پردازد.

پاتل به بی بی سی گفت: “ماموریت من آموزش مردم، به ویژه نسل جوان، در مورد انواع مختلف آب و طعم آنها است.”

او می گوید: یادم هست در مدرسه با چرخه آب یا چرخه هیدرولوژیکی، تبخیر (تبخیر)، تراکم (مایع شدن) و بارش (بارش) آشنا شدیم، اما در این بین کانی سازی موضوعی بود که از آن غافل بودیم.

پاتل ادامه می دهد: زمانی که باران می بارد جذب زمین می شود و از لایه های مختلف خاک و سنگ عبور می کند و مواد معدنی مانند کلسیم، منیزیم، پتاسیم، سیلیکات جذب آب می شود و در این جریان آب مزه ای به خود می گیرد. مواد معدنی.”

روند جدید در میان ثروتمندان: آب لوکس به جای آب معمولی

برخی از بهترین آب‌ها از سنگ‌های آتشفشانی در هاوایی، ذوب کوه‌های یخ در نروژ یا قطرات شبنم صبحگاهی در تاسمانی می‌آیند.

آب هایی که از منابعی مانند کوه های یخ یا باران می آیند به طور طبیعی از لایه های مختلف خاک و سنگ عبور نمی کنند و معمولاً میزان کل مواد جامد محلول در آنها در مقایسه با آب چشمه ها و چاه ها کمتر است.

پاتل آب های مختلفی را از سرتاسر جهان جمع آوری کرده است، از آب لوله کشی گرفته تا آب درجه یک، که قیمت هر بطری آن حدود ۳۱۸ دلار است. پس از چشیدن طعم آب در دوره های آموزشی Milin Patel، مردم سعی می کنند طعم منحصر به فرد هر نوع آب را توصیف کنند.

پاتل توضیح می دهد: «ما این امکان را برای مردم فراهم می کنیم که آب را یک محصول بی مزه تصور نکنند. وقتی آگاهانه و متفکرانه شروع به اکتشاف و نوشیدن آب می کنید، ممکن است از تعداد کلماتی که برای توصیف آب به ذهنتان می رسد شگفت زده شوید. ما این کلمات زیبا را به دست آورده ایم و استفاده می کنیم. کلماتی مانند ملایم، غلیظ، تند، مخملی، تلخ و گاهی ترش. من آن را هیدروژئومتری می نامم.”

خیلی ها می گویند این آب مرا یاد دوران جوانی می اندازد یا آب دیگری مرا یاد تعطیلات می اندازد یا خانه مادربزرگ و پدربزرگم را به یاد می آورد.

مسابقات طعم آب

انجمن آل علا هر ساله برگزار می شود و تولیدکنندگان آب آلا از سراسر جهان از بوتان تا اکوادور دور هم جمع می شوند و مسابقات چشایی و ارزیابی طعم آب برگزار می کنند.

اکثر مردم و تولیدکنندگانی که در این گردهمایی سالانه شرکت می کنند، متعلق به مشاغل خانوادگی هستند که در مناطق دورافتاده و صعب العبور این گونه آب ها را تولید می کنند.

روند جدید در میان ثروتمندان: آب لوکس به جای آب معمولی

در سال ۲۰۱۸ مسابقه بین المللی طعم آب در اکوادور برگزار شد

دکتر مایکل ماشا، یکی از بنیانگذاران انجمن اب اعلاء و آکادمی اب اعلا به بی بی سی گفت: “چش شناسی و اندازه گیری طعم آب در ابتدا یک کار خنده دار به نظر می رسید. من این کار را حدود ۲۰ سال پیش شروع کردم، زمانی که نوشیدن الکل را کنار گذاشتم، به اطراف روی میز نگاه کردم و بطری دیگری را دیدم که قبلاً متوجه آن نشده بودم و آن یک بطری آب بود آب به جای شراب.»

او معتقد است که آب نه تنها برای آبرسانی به بدن ما استفاده می‌شود، بلکه فرصتی برای انسان‌ها برای کشف، مشارکت و لذت بردن از یک پدیده متمایز است که می‌توانید با کودکان به اشتراک بگذارید، تجربه‌ای که با شراب ممکن نیست.

دکتر ماشا معتقد است که تقاضا برای آب خالص رو به افزایش است و این افزایش را ناشی از موج جدید مصرف کمتر الکل و نوشابه های گازدار و به ویژه اتخاذ سبک زندگی سالم در نسل جوان می داند.

همچنین این آب کمیاب و فرآوری نشده در پشت داستان های مشابه به عنوان شراب های قدیمی و مرغوب به بازار عرضه شده است که به این محصول کمک می کند تقاضای بیشتری پیدا کند.

آب و غذا

روند جدید در میان ثروتمندان: آب لوکس به جای آب معمولی

برخی از آب های ممتاز را می توان حتی مانند شراب با غذا جفت کرد

برخی از رستوران های کشورهایی مانند اسپانیا و ایالات متحده اکنون منوهایی را ارائه می دهند که انواع خاصی از عرقیات را با برخی از غذاهای خود ارائه می دهند.

دکتر ماشا می گوید: من به تازگی یک منوی آبی برای سه رستوران میشلن در آمریکا ایجاد کرده ام، ما ۱۲ تا ۱۵ نوع آب را با دقت افق میهن شده در این منوها قرار می دهیم تا غذا و فضای رستوران ها را تکمیل کند.

وقتی ماهی سفارش می دهید، با آبی متفاوت از زمانی که استیک سفارش می دهید، سرو می شود. «آب باید مواد معدنی کمتری داشته باشد تا با مواد معدنی ماهی تداخل نداشته باشد».

دکتر ماشا با پروژه های هتل-آپارتمان فوق لوکسی همکاری می کند که به جای زیرزمین و شراب، «تالارهای تجربه آب» دارند.

دکتر ماشا خاطرنشان می کند که آب مقطر به ویژه در مراسم عروسی و در میان فرهنگ هایی که به دلایل مذهبی از الکل پرهیز می کنند، محبوب است. آب ممتاز همچنین می تواند جایگزینی عالی برای شامپاین های گران قیمت باشد.

البته انتقاداتی نیز به این محصول جدید وارد است.

“بی اخلاق” بودن.

روند جدید در میان ثروتمندان: آب لوکس به جای آب معمولی

طبق گزارش سازمان ملل، ۲.۲ میلیارد نفر به آب آشامیدنی سالم و مدیریت شده دسترسی ندارند

میلیون‌ها نفر در سرتاسر جهان هنوز به آب تمیز دسترسی ندارند و بسیاری از این ایده برای کسب درآمد از یک نیاز اساسی انسان از این طریق انتقاد دارند.

بر اساس گزارش ۲۰۲۲ سازمان ملل متحد، ۲.۲ میلیارد نفر در جهان هنوز به آب آشامیدنی سالم دسترسی ندارند و در این میان ۷۰۳ میلیون نفر در جهان از ابتدایی ترین خدمات تامین آب محروم هستند.

برخی دیگر از منتقدان معتقدند که این موج جدید کلاهبرداری است و آب، آب است و بین آب شرب بطری و آب معدنی بسته بندی شده به نام آب ممتاز به جز قیمت آن تفاوتی وجود ندارد و کارشناسان محیط زیست به این نکته اشاره می کنند که هر نوع بطری آب معدنی برای محیط زیست مضر است. زیرا به عنوان زباله در محل های دفن زباله قرار می گیرد.

کارولین رابرتز، پروفسور ممتاز محیط زیست در کالج گریشام لندن، معتقد است که پرداخت صدها دلار برای یک بطری آب زمانی که میلیون ها نفر در سراسر جهان به آب تمیز دسترسی ندارند، غیراخلاقی است.

او به بی‌بی‌سی گفت: وقتی با دوستانتان بیرون می‌روید، مثل نشان دادن ثروتتان است. شاید احساس خوبی داشته باشید اگر بگویید من حاضرم برای این بطری آب ممتاز که از قطب شمال یا جایی در هاوایی به اینجا آمده است چنین ثروتی بپردازم، اما واقعاً برای هیچ کس مفید نیست. این فقط در مورد پول است.”

رابرتز می گوید: «مهمتر از آن، به محیط زیست آسیب می رساند. چه پلاستیک‌هایی که در نهایت به میکروپلاستیک در طبیعت تبدیل می‌شوند، چه سوخت‌های فسیلی که برای تولید آن‌ها استفاده می‌شوند، چه شیشه‌های سنگینی که باید هزاران کیلومتر از مناطق دورافتاده منتقل شوند، همه این‌ها تأثیر منفی بر انتشار کربن دارند.

ما می بینیم که موضوع فقط پول نیست، موضوع آسیب زیست محیطی است که این به اصطلاح آب زیاد به محیط زیست وارد می کند.

روند جدید در میان ثروتمندان: آب لوکس به جای آب معمولی

سازمان ملل می گوید روزانه معادل ۲۰۰۰ کامیون پلاستیکی به اقیانوس ها، رودخانه ها و دریاچه های جهان ریخته می شود.

اما دکتر ماشا استدلال می‌کند که آب ممتاز فقط برای ثروتمندان تولید نمی‌شود، و آب با کیفیت بالا با قیمتی کمتر از ۲ دلار در دسترس است، و او بین آب ممتاز طبیعی و آب فرآوری شده که اثرات منفی زیست‌محیطی دارد، تمایز قائل می‌شود.

از منظر پایداری، عرضه آب شیر فرآوری شده در بطری های پلاستیکی عاقلانه نیست. شما با SUV خود به سوپرمارکت می روید و بسته ای از این بطری های پلاستیکی را به خانه می آورید و آن را می نوشید و بطری را دور می اندازید. این فوق العاده ضایع کننده و بیهوده است. “

دکتر ماشا پیشنهاد می کند از آب لوله کشی به جای آب بطری فرآوری شده برای آبرسانی به بدن خود استفاده کنید.

وی در پایان می گوید: اغلب فراموش می کنیم که نوشیدن آب لوله کشی مزیت و نعمتی است که بسیاری از مردم دنیا از آن محروم هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا