ترندهای روز

معرفی و عرضه صنایع‌دستی استان سمنان در رویداد ملی کارستان

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (irtahlil.com):

سمانه سلطانی پور استان سمنان گفت: همزمان با هفته صنایع دستی در حاشیه اولین نمایشگاه و مسابقه طراحی و دوخت کارستان، نمایشگاه و غرفه های فروش صنایع دستی هنرمندان استان سمنان برگزار می شود.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان افزود: در این نمایشگاه محصولات هنرمندان در رشته های سفال و سرامیک، سوزن دوزی، دست باف، صنایع چوب و چرم، قالیچه و … فرش، صنایع فلزی، سنگ و جواهرات، چاپ قلم و… عرضه و معرفی می شود.

سمانه سلطانی پور گفت: با توجه به حضور علاقه مندان و فعالان صنعت طراحی و دوخت از سراسر کشور در رویداد ملی کارستان، برپایی نمایشگاه صنایع دستی در هفته صنایع دستی گامی موثر برای معرفی و برندسازی ظرفیت های صنایع دستی استان سمنان و برندسازی است. افزایش فروش هنرمندان استان سمنان.

وی افزود: نمایشگاه صنایع دستی همزمان با نمایشگاه ملی طراحی و دوخت کارستان و برگزاری مسابقات در سطح کشور و با محوریت لباس فرم مدارس ابتدایی دخترانه و پسرانه با عنوان کارستان از ۲۰ تا ۲۲ خرداد ۱۴۰۳ در سمنان برگزار می شود و علاقه مندان می توانند از ساعت ۹ الی ۱۲ و ۱۷ الی ۲۰ به دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان مراجعه کنند.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان در تشریح رویداد ملی کارستان گفت: نمایشگاه دستاوردهای نساجی استان، مسابقات سراسری طراحی و دوخت کارستان و کوتاه – کارگاه های آموزشی تخصصی ترم بخش های اصلی این رویداد ملی است.

سمانه سلطانی پور گفت: این رویداد به همت دانشکده مهارت و کارآفرینی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان و همکاری معاونت آموزشی و علوم مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی، استانداری سمنان، اداره کل میراث فرهنگی استان سمنان برگزار شد. گردشگری و صنایع دستی استان سمنان، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان. اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان سمنان، اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان و همچنین انجمن نساجی و پوشاک، شرکت های تولیدی نساجی، صنف تولیدکنندگان و فروشندگان استان سمنان و شهرداری مهدیشهر اقدام خواهند کرد. به منظور ارتقای کیفیت طراحی و رونق تولید پوشاک برگزار شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا