محیط زیست

عبور امواج ناپایدار تا اواسط هفته آینده در اصفهان/ رگبار بهاری و خنکای هوا تداوم دارد

لیلا امینی در گفت وگو با خبرنگار افق میهن در اصفهان درباره پیش بینی وضعیت جوی استان اصفهان اظهار کرد: بررسی آخرین نقشه های هواشناسی نشان دهنده عبور متناوب امواج ناپایدار از ساعات بعدازظهر بر روی استان تا اواسط هفته آینده است.

وی افزود: بر این اساس تا روز سه شنبه بیست ثانیه خرداد- در بیشتر مناطق آسمان صاف در ساعات بعدازظهر با وزش باد نسبتاً شدید، در نواحی شمالی و شرقی با غبار محلی و در نواحی غربی و شمال غربی با رگبار بهاری و رعد و برق پیش بینی می شود.

رئیس اداره پیش بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان درباره صدور هشدار تراز زرد با ورود سامانه همرفتی، وزش باد و بارش باران از بعدازظهر چهارشنبه شانزدهم تا اواخر وقت امروز اظهار داشت: در استان: این سامانه با لغزنده بودن سطح معابر، معابر شهری، ایجاد آب روان و طغیان رودخانه‌ها و مسیل‌های فصلی، رعد و برق، تگرگ، وزش باد، گرد و غبار محلی و وزش‌های ناگهانی باعث کاهش دید و کیفیت هوا می‌شود.

وی با بیان اینکه طی روز گذشته هفدهم خرداد تمامی مناطق استان تحت تاثیر سامانه مذکور قرار می گیرند، گفت: امروز مناطق غربی و جنوبی سمیرم دهقانان، فریدونشهر، برای پرواز (داران)، خوانسار، گلپایگان، چادگان با فعالیت همرفتی، وزش باد و باران پیش بینی می شود.

امینی تصریح کرد: اختلال در سفرهای شهری، روستایی و بین استانی، اختلال در ناوگان حمل و نقل و جاده ای، آسیب به سازه های موقت و صنایع کشاورزی و کاهش دید این سامانه از خطرات است.

رئیس اداره پیش بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان افزود: نداشتن مسیر پیاده روی در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها، دقت در سفرهای بین شهری، پرهیز از فعالیت های کوهنوردی و گردشگری، اطمینان از استحکام سازه های موقت، از توقف در زیر ساختمان های نیمه ساخته و درختان فرسوده خودداری کنید. توصیه می شود اقداماتی در زمینه فعالیت های کشاورزی و دامپروری ایجاد شود.

وی با بیان اینکه طی ۲۴ ساعت آینده حداقل دمای هوا یک تا دو درجه کاهش می یابد، ادامه داد: بیشینه دمای هوای کلانشهر اصفهان در گرم ترین ساعات امروز به ۳۲ درجه سانتی گراد بالای صفر و کمینه دمای هوا فردا به ۱۸ درجه سانتی گراد خواهد رسید. صبح.

امینی خاطرنشان کرد: کاشان و خوروبیابانک با دمای ۳۸ درجه بوین میاندشت با حداقل دمای ۷ درجه به ترتیب گرم ترین و خنک ترین مناطق استان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا