فناوری

گوگل حذف دائمی سابقه «موقعیت مکانی» کاربران را آغاز می‌کند

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (irtahlil.com):

یک سال پس از تعهد به کاهش حجم داده‌های شخصی که در مورد کاربرانش ذخیره می‌کند، گوگل اعلام کرده است که همه چیزهایی را که درباره مکان‌هایی که کاربرانش بوده‌اند و بازدید کرده‌اند، می‌داند.

این شرکت فناوری قبلاً اعلام کرده بود که قصد دارد اطلاعات کمتری در مورد افراد در پاسخ به نگرانی‌های مربوط به حفظ حریم خصوصی ذخیره کند.

بر این اساس، پارامتر “Timeline” که قبلا به عنوان تاریخچه موقعیت مکانی شناخته می شد، فقط برای آن دسته از کاربران فعالی که همچنان مایل به استفاده از آن هستند، باقی می ماند.

این پارامتر به آنها اجازه می دهد تا به طور بالقوه به دهه ها قبل برگردند تا تاریخچه سفر خود را مرور کنند و دریابند که در یک زمان خاص کجا بوده اند.

تمامی داده های مورد نیاز برای استفاده از این پارامتر نیز به صورت محلی و فقط در گوشی یا تبلت کاربران ذخیره می شود و هیچ کدام در سرورهای گوگل ذخیره نمی شود.

در ایمیلی که این شرکت برای کاربران Google Maps ارسال کرده و توسط خبرنگار گاردین دیده شده است، گوگل اعلام کرد که آنها فقط تا اول دسامبر فرصت دارند تا تاریخچه تمام سفرهای قدیمی خود را قبل از حذف دائمی از سرورهای گوگل ذخیره کنند.

اگر کاربران نگران از دست دادن این قسمت از اطلاعات خود هستند، می توانند یک نسخه پشتیبان از اطلاعات خود نیز تهیه کنند، اما این کار دیگر به صورت پیش فرض و مانند گذشته به صورت خودکار انجام نمی شود.

این شرکت همچنین مدت زمان پیش فرض ذخیره تاریخچه موقعیت مکانی را کاهش می دهد. به این ترتیب در حالی که مدت زمان ذخیره تاریخچه موقعیت مکانی یک سال و نیم بوده، قرار است این مدت به سه ماه کاهش یابد.

این شرکت به کاربران اعلام کرد: “اطلاعات موقعیت مکانی شما شخصی است. ما متعهد هستیم که آن را ایمن، خصوصی و تحت کنترل شما نگه داریم.” به یاد داشته باشید که Google Maps هرگز داده های شما را به هیچکس از جمله تبلیغ کنندگان نمی فروشد.

این شرکت پیش از این نیز قول داده بود که اطلاعات مربوط به جستجوی کلینیک های سقط جنین را حذف کند تا حق سقط جنین برای زنان آمریکایی تضمین شود تا از اعلام جرم علیه زنان جلوگیری شود. بر اساس سابقه جستجو، جلوگیری کنید.

منبع: یورونیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا