اخبار بورس

نرخ بهره بیش از ۳۲ درصدی توان رشد بازار سرمایه را گرفته است

احسان مدنی در گفتگو با افق میهن;

تصور من این است که با نزدیک شدن به سررسید وجوه اهرمی، انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و شاید رشد مجدد نرخ ارز بازار سرمایه، احتمال رشد و حرکت خوبی در نیمه دوم سال وجود دارد.

«اخبار بورسا»:

احسان مدنی، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با افق میهن، درباره روند توسعه بازار گفت: به نظر من، بازار تنها در اواسط مهرماه که ضمانت نامه صندوق های اهرمی منقضی می شود، شاهد حرکت جدی و مثبت خواهد بود به صورت نوسانی و با حجم کم معامله شود. در زمان هایی مانند جولای و فصل مونتاژ، احتمالاً دوباره شاهد حرکت های مثبت و ضعیف خواهیم بود، اما; با نرخ سود بیش از ۳۲ درصد بدون ریسک، قطعا بازار سرمایه قادر به رشد قوی نخواهد بود. البته در ارزش ۱۴۰ میلیارد دلاری بورس تردیدی نیست، بنابراین انتظار ندارم این همه سقوط کند، اما با متغیرهای فعلی، بازار همچنان در رکود خواهد بود.

وی ادامه داد: معتقدم با نزدیک شدن به سررسید وجوه اهرمی، انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و احتمالاً رشد مجدد نرخ ارز، امکان رشد و حرکت خوبی در دنیا وجود خواهد داشت سال کافی است نرخ بهره بدون خطر کاهش مثبت تغییر کند و نرخ دلار یا نرخ خوراک صنایع به رشد بازار دامن بزند.

همچنین معتقدم افزایش درآمد نفتی می‌تواند منجر به افزایش درآمد کلی دولت شود و احتمالاً به کاهش جزئی بار مالیاتی شرکت‌ها و بهبود بخش قابل توجهی از هزینه مالیاتی شرکت‌ها منجر شود.

البته با توجه به حادثه بالگردی که رئیس جمهور را جابجا کرد، این احتمال وجود دارد که تا قبل از انتخاب رئیس جمهور و کابینه جدید، متغیرها و فضای سیاسی و اقتصادی کشور تغییر جدی کند، به طوری که در حال حاضر احتیاط کنید و وزن سرمایه گذاری طلا و اوراق با درآمد ثابت را تا مشخص شدن جهت رویدادها افزایش دهید. این یک اقدام عقلانی است.

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا