اخبار اقتصاد ایران

وام ۳۵۰ و ۴٠٠ میلیونی برای یارانه بگیران مستاجر | وام قرض الحسنه بانک مسکن با نرخ سود پنج درصد

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: بیش از ۲۱ هزار متقاضی در این استان برای دریافت تسهیلات طرح ملی نهضت مسکن به بانک های عامل معرفی شده اند.

به گزارش روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، علیرضا عباس زاده روز یکشنبه در جلسه شورای مسکن استان که با دستور کار برنامه ریزی برای اتمام پروژه های مسکن مهر برگزار شد، افزود: برای کلیه افراد ثبت نام کننده در طرح نهضت ملی مسکن، تسهیلات و وام ارائه خواهد شد. بوده است

وی تصریح کرد: مقرر شد طی یک ماه و سه نوبت به متقاضیانی که بانک آنها شناسایی شده است، اعلام شود و در صورت عدم مراجعه به بانک در گروه افرادی که از دریافت تسهیلات منصرف شده اند قرار گیرند.

معاون استاندار خراسان جنوبی گفت: در صورت ارسال پیامک به متقاضیان از سوی بانک ها یا اداره کل راه و شهرسازی در خصوص تعیین تکلیف تسهیلات مسکن، حتما باید به بانک ها مراجعه کنند زیرا در صورت عدم مراجعه به بانک ها مراجعه کنند. در لیست افرادی که مایل به دریافت تسهیلات هستند قرار نخواهد گرفت. حذف می شوند.

وی ادامه داد: به جز چهار شهر بیرجند، قاینات، فردوس و طبس، متقاضیان نهضت ملی مسکن در استان می توانند هم از تسهیلات ۵۵۰ میلیون تومانی با سود ۱۸ درصد و هم از تسهیلات وام ۳۵۰ میلیون تومانی با نرخ سود ۱۸ درصدی استفاده کنند. نرخ سود ۵ درصدی بانک مسکن از شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر استفاده کنید.

عباس زاده گفت: در این جلسه درباره تکمیل واحدهای در اختیار سازندگان مرکز استان بحث و تبادل نظر شد و تسهیلات تکمیلی و قیمت تمام شده واحدها به پیمانکاران مجری اعلام شد. پروژه بر اساس آخرین قیمت ها

وی افزود: با هماهنگی صندوق توسعه ملی مسکن تلاش ویژه ای برای تامین زیرساخت های نهضت ملی مسکن در استان صورت گرفته است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی گفت: امیدواریم بخش دوم اعتبارات وزارت راه، شهرسازی و نیرو برای تکمیل زیرساخت ها به زودی نهایی و ابلاغ شود تا بتوانیم ۵۲ سایت را راه اندازی کنیم. نهضت ملی مسکن استان. همچنین در حال ابلاغ است.

وی با اشاره به اجرای طرح نهضت ملی مسکن در قاین گفت: امیدواریم بتوانیم طی دو هفته آینده قرعه کشی تخصیص های جدید در قاین را به مردم اعلام کنیم.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی نیز در این جلسه گفت: تاکنون بیش از ۱۲۴ هزار نفر در نهضت ملی مسکن در استان ثبت نام کرده اند که از این تعداد ۴۴ هزار و ۷۷۰ نفر تایید شده و تعداد متقاضیان با درآمدی معادل بالای ۴۰ میلیون تومان ۲۲ ۱۲۳۹ نفر.

میرمحمد مودی با بیان اینکه برای ۵۸ هزار و ۹۲۸ واحد زمین اختصاص یافته است، افزود: ۲۳ هزار و ۵۰۴ واحد دارای قرارداد ساخت و ۹ هزار و ۹۲۵ واحد نیز دارای قرارداد مشارکت مدنی هستند.

وی گفت: ۲۰ هزار و ۷۰۸ واحد دارای پروانه ساختمانی، ۱۳ هزار و ۴۸۴ واحد در مرحله فونداسیون، ۸ هزار و ۸۶۳ واحد در مرحله تکمیل اسکلت و سقف، ۵ هزار و ۳۶۱ واحد در مرحله سفت‌کاری، ۲ هزار و ۵۲۹ واحد در مرحله تکمیل است. مرحله تکمیل نجاری یک هزار و ۵۷۹ واحد به مرحله اتمام عملیات ساختمانی رسیده است.

دبیر شورای مسکن استان خراسان جنوبی درباره پرداخت تسهیلات گفت: در طرح نهضت ملی مسکن ۲۱ هزار و ۴۴۳ نفر به بانک های عامل معرفی شده اند که از این تعداد ۵ هزار و ۳۵۵ نفر ۹ هزار و ۹۲۵ نفر در انتظار شعبه هستند. مردم با بانک های مسکن، ملی، تجاری، کشور و صادرات قرارداد امضا کرده اند.

وی همچنین در قسمت گزارش قانون جوانان جمعیت اظهار کرد: تاکنون حدود ۱۶ هزار نفر در طرح جوانان جمعیت ثبت نام کرده اند و ۹ هزار نفر تشکیل پرونده داده اند که از این تعداد ۶۸۰۰ نفر واجد شرایط تشخیص داده شده اند و ۱۱ هزار نفر نیز زمین دریافت کرده اند. در طرح جوانان جمعیت پیش بینی شده است.

۴۰۰ میلیون وام مسکن

رئیس هیات مدیره صندوق ملی مسکن گفت: دهک های اول تا دوم مشمول دریافت وام ۴۰۰ میلیون تومانی مسکن و دهک های سوم تا چهارم نیز مشمول دریافت وام ۳۰۰ میلیون تومانی با نرخ سود هستند. دو درصد و دوره بازپرداخت ۱۵ ساله.

محمدرضا اسماعیلی درباره وام مسکن گفت: از ۲۷ شهر جدید ساحلی خلیج فارس، ۳ شهر تیس و علوی برای جذب سرمایه گذاری اعلام شده که قرار است از ابتدا و تا اقدامات نهایی شهر ایجاد شود. از طریق سرمایه سرمایه گذارانی که تاکنون چندین شرکت خارجی در این سه شهر سرمایه گذاری کرده اند اعلام آمادگی کرده اند که اسامی این شرکت های خارجی تا زمان انعقاد قراردادها محفوظ خواهد بود.

وی در نشست خبری امروز از اعطای وام مسکن برای دهک های اول تا چهارم درآمدی خبر داد و گفت: دهک های اول تا دوم مشمول ۴۰۰ میلیون تومان وام مسکن و دهک های سوم تا چهارم نیز مشمول دریافت وام مسکن هستند. وام ۳۰۰ میلیون تومانی با سود دو درصد. و مدت بازپرداخت ۱۵ سال می باشد.

وی تاکید کرد: این وام ها ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان به اضافه ۵۵۰ میلیون تومان وام شهری و ۳۵۰ میلیون تومان روستایی است.

رئیس هیأت مدیره صندوق ملی مسکن گفت: این تعداد وام برای سال ۱۴۰۲ است و برای امسال با توجه به تورم تعداد وام ها افزایش می یابد.

اسماعیلی با بیان اینکه مسکن یکی از مهمترین وعده های رئیس جمهور و قانون کشور و مهمترین نیاز کشور است، ادامه داد: از ابتدای نهضت ملی مسکن تاکنون بیش از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار ساخت و ساز انجام شده است. آغاز شده. منابع تامین شده از مرز ۴۰۰ هزار میلیارد تومان عبور کرده است که ۳۷۱ هزار میلیارد تومان آن را مردم آورده اند و این رقم باعث ایجاد اشتغال مستقیم و غیرمستقیم قابل توجهی می شود. از این ۳۷۱ هزار میلیارد تومان، ۲۳۴ هزار میلیارد تومان به صورت مستقیم از مردم، ۱۳۷ هزار میلیارد تومان به صورت تسهیلات بانکی و مابقی از طریق صندوق ملی مسکن تامین شده است.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر جذب سرمایه گذاری خارجی برای بخش مسکن تاکید کرد: از ۲۷ شهر جدید ساحلی ۳ شهر خلیج فارس تیس و علوی برای جذب سرمایه گذاری اعلام شده است که قرار است از از ابتدا و تا انجام اقدامات نهایی شهرستان از طریق ایجاد سرمایه سرمایه گذار، چندین شرکت خارجی برای سرمایه گذاری در این سه شهر اعلام آمادگی کرده اند و اسامی این شرکت های خارجی تا زمان انعقاد قراردادها محفوظ خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا