اقتصاد جهان

افتتاح پروژه فرآوری گاز در جنوب شرق عراق

به گزارش خبرگزاری افق میهن به نقل از ملی نیوز، محمد شیعه السودانی نخست وزیر عراق روز شنبه پروژه فرآوری گاز در میدان نفتی حلفایا در جنوب شرق این کشور را افتتاح کرد که به عنوان گامی بزرگ در جهت پایان دادن به آتش سوزی و آتش سوزی تلقی می شود. خودکفایی انرژی عراق

در بیانیه دولت آمده است که این پروژه ۳۰۰ میلیون فوت مکعب در روز گاز طبیعی را فرآوری می کند که محصول جانبی تولید نفت است و معمولاً در عراق به دلیل کمبود زیرساخت ها و سرمایه گذاری سوزانده می شود.

این میدان نفتی واقع در استان میسان جنوبی، در حدود ۳۰۰ کیلومتری جنوب بغداد، توسط کنسرسیوم چینی به رهبری پتروچاینا در حال توسعه است.

بر اساس اعلام وزارت نفت عراق، ذخایر نفت خام این میدان ۴.۱ میلیارد بشکه برآورد شده و حدود ۳۵۰ هزار بشکه در روز تولید می کند.

بر اساس این بیانیه، آقای السودانی این پروژه را “نقطه عطف و بخشی از تلاش های جاری برای به حداکثر رساندن منافع منابع نفت و گاز” توصیف کرد.

وی افزود: این گام مهمی در مسیر اصلاحات اقتصادی و راهکارهای سرمایه گذاری بهینه ما برای جلوگیری از احتراق گاز و تاثیر منفی آن بر محیط زیست و سلامت است.

این پروژه شامل دو واحد است که هر واحد روزانه ۱۵۰ میلیون فوت مکعب فرآوری و گاز خشک برای تامین نیروگاه های استان میسان با ظرفیت تولید بیش از ۱۲۰۰ مگاوات برق تولید می کند. علاوه بر این، این نیروگاه ها در ابتدا ۱۱۰۰ تن گاز مایع تولید خواهند کرد که انتظار می رود افزایش ۲۲۰۰ تنی داشته باشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا