بانک و بیمه

چرا برخی از بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات ازدواج بیش از یک ضامن را درخواست می‌کنند؟

به گزارش افق میهن، محمدرضا جمشیدی، دبیر کانون بانک های ملی و مؤسسات اعتباری خصوصی گفت: بانک مرکزی بر پرداخت تسهیلات اجباری ازدواج، زایمان و … که در قانون نیز به آن اشاره شده، تاکید کرده است. و تاکید شد برای پرداخت این نوع تسهیلات ضامن کافی است.

این مسئول در ادامه توضیح داد: اما باید به یک نکته اشاره کرد که چرا برخی بانک ها سخت گیر هستند و بیش از یک ضامن می خواهند؟ در ابتدا لازم به ذکر است که این وام ها صحیح است، اما منبع آن سپرده های خود مردم است و بانک ها مسئول استرداد پول مردم هستند. بنابراین بانک ها باید ضامن کافی دریافت کنند تا خیالشان راحت باشد که پول ملی را بازگردانند.

وی افزود: ضامن شخصی است که در صورت عدم توانایی متقاضی در بازپرداخت وام، باید آن مبلغ را به بانک بازپرداخت کند. بر این اساس، ضامن باید قادر به بازپرداخت آن باشد. لازم به ذکر است که قانون، ضامن را باید حلال باشد.

وی می گوید: اما اگر بانکی در این زمینه با ضمانت و اعتبار سنجی برخورد می کند و یا به شدت خارج از ضوابط است، مردم می توانند مراجع و موارد را به بازرسی بانک مربوطه اطلاع دهند و در صورت عدم پاسخگویی به این موضوع مراجعه کنند. برای مدیریت نظارتی بانک مرکزی مهم است. و حتما پیگیر این موارد می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا