اقتصاد جهان

بدهی دولت آمریکا در شش ماه 2.6 تریلیون دلار افزایش یافت

به گزارش خبرگزاری افق میهن به نقل از راشاتودی، بر اساس گزارش وزارت خزانه داری آمریکا، بدهی ملی این کشور همچنان در حال افزایش است و در شش ماهه منتهی به دسامبر با ۲.۶ تریلیون دلار افزایش به ۳۳.۸ تریلیون دلار رسیده است.

داده های وزارت خزانه داری ایالات متحده نشان می دهد که عواملی مانند کاهش مالیات، برنامه های محرک، افزایش مخارج دولت و کاهش درآمدهای مالیاتی مسئول این افزایش بدهی هستند.

جان جیمز، نماینده جمهوری خواه کنگره هفته گذشته گفت که بدهی ملی فقط از ۱۰۰۰۰۰ دلار برای هر شهروند فراتر رفته است. این احتمالاً پیامی را به کاخ سفید ارسال می کند که هزینه های بی پروا دولت فدرال به نقطه جوش رسیده است.

آخرین داده های مالی دولت ایالات متحده همچنین نشان می دهد که دولت ۱۶۹ میلیارد دلار برای حفظ بدهی تا نوامبر ۲۰۲۳ هزینه کرده است که ۱۶ درصد از کل هزینه های فدرال را تشکیل می دهد.

محاسبات بلومبرگ بر اساس داده های وزارت خزانه داری ایالات متحده همچنین تخمین می زند که پرداخت های بهره بدهی فدرال تا پایان اکتبر به بیش از یک تریلیون دلار در سال افزایش یافته است.

بر اساس گزارش بانک آمریکا (BoA)، بدهی ملی ممکن است طی دهه آینده ۲۰ تریلیون دلار افزایش یابد. این بانک ماه گذشته هشدار داد که انتظار می‌رود بدهی‌ها در دهه آینده روزانه ۵.۲ میلیارد دلار رشد کند و تا سال ۲۰۳۳ به حدود ۵۴ تریلیون دلار برسد.

بدهی ملی آمریکا در ژانویه ۲۰۲۳ از سقف قانونی ۳۱.۴ تریلیون دلاری خود فراتر رفت. جو بایدن، رئیس جمهور جو بایدن، پس از ماه ها هشدار درباره نکول بالقوه فاجعه بار خزانه داری، لایحه بدهی دو حزبی را در ژوئن امضا کرد که به موجب آن این سقف تا ژانویه ۲۰۲۵ برداشته می شد.

این اقدام عملاً به دولت ایالات متحده اجازه داد تا به طور نامحدود تا سال آینده وام بگیرد. کمتر از دو هفته پس از تصویب این لایحه، بدهی به ۳۲ تریلیون دلار رسید و از آن زمان تاکنون به افزایش خود ادامه داده است.

این وضعیت باعث شده است که آژانس های بین المللی رتبه بندی فیچ و مودیز چشم انداز خود را برای رتبه اعتباری کشور در سال جاری کاهش دهند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا