ورزشی

استقلال نساجی را می‌برد، از جام شرافت صحبت نمی‌کردند

طی چند روز گذشته واکنش هایی مبنی بر انتخاب شما به عنوان سرمربی پرسپولیس در فصل آینده مطرح شد و حتی برخی به شما در این زمینه تبریک گفتند.

تبریک بابت حضورم در پرسپولیس؟! چه جالب! من از همه چیز آگاه نیستم.

اینکه درباره حضورت در پرسپولیس صحبت شده درست نیست؟

نه، این درست نیست. کی گفته باشگاه پرسپولیس برای سرمربیگری این تیم با من صحبت کرد و من قبول کردم؟

خب سابقه دوستی شما با مدیرعامل پرسپولیس و جلسات گاه و بیگاه به انتشار چنین اخباری کمک کرده است.

همکاری خوب و موفقی با آقای درویش در سایپا داشتم. دوستی خوبی بین ما وجود دارد اما این دلیل نمی شود که برای هدایت پرسپولیس روی نیمکت بنشینم.

اما در فصل قبل چنین پیشنهادی از سوی رضا درویش به شما شد.

بله، این برای فصل قبل بود. در ابتدای فصل آقای درویش صحبت از پیوستن به پرسپولیس کرد و من در آن زمان برنامه ای برای بازگشت به فوتبال نداشتم و یک نیم فصل دوباره با من صحبت کردند و این زمانی بود که یحیی گل محمدی هنوز در پرسپولیس بود. و قبول نکردم که او در نیم فصل جایگزین دوست شود. من کهنه ام می آید و هدایت پرسپولیس را می گیرد.

اما فکر می کنید این سریال برای حضور شما در پرسپولیس خیلی جدی شده است؟

میگم خبری نیست من اینجا در دفترم هستم و زندگی ام را می گذرانم.

حتی گفته شده اردوی پرسپولیس را در هلند برنامه ریزی کرده اید. در آنجا سه ​​دستیار آلمانی و سه بازیکن اروپایی به این تیم خواهند پیوست. اخبار و شایعات تا اینجا پیش رفته است.

اردوی پرسپولیس در هلند چه ربطی به من دارد؟ من همین الان از شما شنیدم من عاشق پرسپولیس هستم. من همیشه این تیم و هوادارانش را دوست داشتم. من همیشه از موفقیت های او خوشحالم. چه در پرسپولیس باشم و چه نباشم، همیشه برای این تیم محبوب و هوادارانش آرزوی بهترین ها را دارم.

قهرمانی های متعدد پرسپولیس در این سال ها واکنش ها را نسبت به قهرمانی این تیم بالا برده و برخی موفقیت آن را به عوامل غیرفنی نسبت می دهند. مثل قهرمانی اخیر قرمزها که در روز آخر اتفاق افتاد. به عنوان یک پرسپولیسی نظری داری؟

بازی پرسپولیس مقابل مس رفسنجان را دیدم. من هم می گویم گل پرسپولیس آفساید بود اما آیا این یک گل تنها خطای موثر داوری در این فصل بود؟!

اتفاقا برخی از کارشناسان داوری نیز به اشتباهات زیادی در طول فصل اشاره کرده اند.

می خواهم دو بازی دربی را ببینی. اشتباهات داوری آن را بررسی کنید. در بازی رفت یک پنالتی اشتباه برای استقلال گرفتند که باعث شد بازی با تساوی به پایان برسد. از VAR و … صحبت می کنند اما در بازی برگشت در صحنه مشکوک پنالتی روی عیسی آل کثیر حتی صدای داوران در اتاق VAR نادیده گرفته شد و بازی مجدد با تساوی به پایان رسید. این دو بازی و امتیازات او می توانست مانع از رسیدن سرنوشت قهرمانی پرسپولیس به روز آخر شود.

بنابراین بر خلاف نظر برخی معتقدید پرسپولیس قهرمان فوتبال شده است.

من می گویم پرسپولیس قهرمان شد چون می خواست، تلاش کرد و شایسته قهرمانی بود. تمرکز این تیم روی بازی های خودش بود. مصاحبه ای از کادر فنی، بازیکنان و سایر عوامل مجموعه پرسپولیس ندیدیم که بگویند عده ای یا دست های پنهان نمی خواهند و نمی گذارند نتیجه گیری کنیم. صحبت ها فقط فنی بود و هیچکس درباره داوری صحبت نکرد.

اما در تیم استقلال حتی در روزهایی که در اوج بودند مدام صحبت از داوری و دست های پنهانی بود که نگذاشت قهرمان شوند. وقتی رهبری را از دست دادند صحبت از جام افتخار و جام فلزی بود. نظری در این مورد دارید؟

اینها فقط بحث و جدل فرعی است. اگر استقلالی ها در دیدار مقابل نساجی که همزمان با پرسپولیس و استقلال خوزستان بود می بردند، بالای جدول و در نهایت قهرمانی را از دست نمی دادند و خبری از جام فلزات و جام افتخار نبود. پرسپولیس قهرمان شد چون فقط روی مسائل فنی خودش تمرکز کرد و کار کرد.

با این حال بازیکنان استقلال پس از دیدار مقابل نساجی در مصاحبه های خود از قضاوت بازی پرسپولیس و استقلال خوزستان صحبت کردند در حالی که بازی همزمان بود و عملا نمی توانستند روند داوری را ببینند.

وقتی ذهن بازیکن درگیر مسائل حاشیه ای می شود، نتیجه همان می شود که شما اشاره کردید.

با توجه به شرایط ابتدای فصل پرسپولیس و نتایج این تیم تا نیم فصل، فکر می کردید پرسپولیس قهرمان شود؟

واقعیت این است که با توجه به تعاملات نقل و انتقالاتی تیم ها در ابتدای فصل و با توجه به امکانات مالی و زیرساختی، سپاهان را شانس اول قهرمانی می دانستم اما اکنون خوشحالم که این افتخار بار دیگر نصیب تیم پرسپولیس و هوادارانش شد.

اختصاصی علی دایی: استقلالی ها نساجی را می گیرند، درباره جام شرفت صحبتی نکردند/ حاضر نشدم گل محمدی را در پرسپولیس جایگزین کنم.

اواسط این فصل پرسپولیس و استقلال هم واگذار شدند. آینده این دو باشگاه را چگونه می بینید؟

اکثر مردم ایران یا طرفدار پرسپولیس هستند یا استقلال. تراکتور، ملوان، سپاهان و سایر تیم ها هم قابل احترام هستند و در شهرهای خود هوادار دارند، اما واقعیت این است که پرسپولیس و استقلال در سراسر ایران هواداران خاص خود را دارند. اینکه این دو تیم از نظر منابع مالی ثبات و یک نقطه اعتماد دارند کمک زیادی به بهبود کارشان می کند. پرسپولیس از ثبات مدیریتی خوبی برخوردار است و هلدینگ بانکی که حامی و سرمایه گذار این باشگاه شده حالا دست آقای درویش را برای برنامه ریزی بهتر باز می گذارد. استقلال از ثبات مدیریتی برخوردار نبود که عواقب آن را هم دید، اما حالا با حضور آقای شهریاری که یکی از مدیران سالم و موفق کشورمان است، امیدوارم استقلال نیز روزهای خوبی را پیش رو داشته باشد. فصل بعد من با آقای شهریاری در صباباتری کار کرده ام و مدیریت آنها را دیده ام. مطمئنم استقلال را به جایگاه مناسبی می رساند.

با این شرایط به نظر شما تیم های ایرانی می توانند با تیم های ثروتمند عربی و تیم های حرفه ای شرق آسیا در لیگ نخبگان آسیا رقابت کنند؟

ببینید الهلال عربستان علیرغم صرف میلیاردها دلار نتوانست بر العین امارات که از نظر هزینه ها در رتبه پایین تری از این تیم قرار گرفت، غلبه کند. موضوعی که من هم با آن مخالفم، جذب بازیکنان خارجی بی کیفیت است. فکر می کنم در فصل گذشته بازیکنان خارجی تاثیرگذار بسیار کمی را در تیم های ایرانی دیدیم. تیم های ما باید توجه بیشتری به این موضوع داشته باشند. همون اوستون اورونوف که پرسپولیس جذبش کرد. با این شرایط مالی می توان بازیکنان خارجی خوبی را جذب کرد تا بتوانند در سطح آسیا با رقبای ثروتمندی در تیم های خلیج فارس و شرق آسیا رقابت کنند. بازیکن خارجی که به فوتبال ما می آید باید آنقدر خوب باشد که روی نیمکت نباشد.

از پرسپولیس و استقلال فاصله بگیریم و به بحث داغ این روزهای فوتبالی برسیم. باز شدن پرونده جدیدی از فساد گسترده در سطح مدیران فوتبال، داوران و عوامل رسانه ای، می خواهیم نظر شما را در این مورد بدانیم؟ شما جزو اولین کسانی بودید که علیه فساد در فوتبال صحبت کردید، اما الان از فوتبال خارج شده اید و مفسدان همچنان در وسط گود فوتبال کار می کنند.

برخورد با فساد در فوتبال و پاکسازی آلودگی از این لذت ساده مردم، کار بسیار خوبی است. شما اثرات مثبت فوتبال را در سطح جامعه می بینید. بیش از یک هفته از قهرمانی پرسپولیس می گذرد اما هواداران این تیم همچنان درباره این موضوع صحبت می کنند و عکس های خود را در شبکه های اجتماعی به اشتراک می گذارند. پس بهتر است فوتبال ما در محیط سالم پیشرفت کند اما یک نکته مهم است. آیا فساد در ایران فقط در فوتبال اتفاق می افتد و باید با آن برخورد کرد؟! آیا فساد در بخش های اقتصادی وجود ندارد؟ برخی از آنها آنقدر بزرگ و غیرقابل تصور هستند که نمی توان آنها را پنهان کرد و مردم از آنها آگاه هستند. البته باید با فساد در فوتبال برخورد کرد تا مردم سلامت مدیران آن را باور کنند. وگرنه از فوتبال اخراج می شوند اما برخورد با مفسدان اقتصادی چطور؟! کدام یک از پرونده هایی که در سال های اخیر افشا شد به جیب ملت بازگشت؟! آیا در این شرایط سخت اقتصادی بهتر نیست با متخلفان مانند فوتبال در این عرصه شفاف سازی و برخورد قاطع شود و اعتماد جامعه را جلب کنیم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا