ترندهای روز

خودروی آلمانی خاطره‌انگیز به بازار ایران برمی‌گردد

خودروهای اپل آلمانی توسط پرشیا خودرو به ایران بازگردانده می شود. آخرین حضور اپل به اواسط دهه ۱۹۹۰ برمی گردد. در آن زمان خودروهایی مانند آسترا سدان و هاچ بک و همچنین اینسیگنیا وارد ایران شدند.

در بین سه محصول در نظر گرفته شده برای بازار کشورمان، نام کورسا که بسیاری از ایرانیان با آن خاطره دارند به چشم می خورد. کورسا در چند سالی که در بازار ایران غایب بود، تغییرات زیادی را تجربه کرد.

سبک طراحی جدید محصولات اپل در کورسا به چشم می خورد. گرافیک L مانند دینور که با خط وسط جلوپنجره هم راستا شده است، برجسته ترین است. در محصولات اپل، هرچه جلوتر می رویم، چراغ ها و عناصر نمای جلو و عقب باریک تر می شوند و چهره تهاجمی تری پیدا می کنند.

بازگشت خودروی خاطره انگیز آلمانی به بازار ایران

طراحی پشتی شبیه به جلو است. گرافیک L مانند چراغ ترمز هماهنگی خوبی با قسمت جلو ایجاد کرده است. یک دیفیوزر ساده در کنار یک اگزوز دوبل جلوه ای اسپرت در این قسمت ایجاد می کند. در نمای جانبی با خطوط طراحی ساده روبرو هستیم.

بازگشت خودروی خاطره انگیز آلمانی به بازار ایران

همین سادگی طراحی را می توان در کابین مشاهده کرد. فرمان D-cut به همراه دسته دنده به شکل خلبان و همچنین نمایشگرهای بزرگ و کوچک باعث جذابیت بیشتر فضای داخلی کورسا شده است. از ویژگی های بارز اپل کورسا وارداتی می توان به صفحه نمایش اطلاعات سرگرمی ۷ اینچی، تهویه هوای نیمه اتوماتیک، کروز کنترل، ترمز دستی برقی و ۶ ایربگ اشاره کرد.

بازگشت خودروی خاطره انگیز آلمانی به بازار ایران

موتور ۱.۲ لیتری توربوشارژ و سه سیلندر در این خودرو توانایی تولید ۱۰۰ اسب بخار قدرت را دارد. شتاب ۰ تا ۱۰۰ نسخه وارداتی به حدود ۱۰ ثانیه می رسد. با وجود اقتصادی بودن اپل کورسا، باید ورود یک خودروی اروپایی با کیفیت و جاافتاده را اتفاق خوبی در بازار خودروهای وارداتی ایران بدانیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا