اخبار اقتصاد ایران

ارائه یک میلیون قطعه زمین رایگان به مردم با اجاره ۹۹‌ساله به واجدان شرایط

معاون مسکن روستایی و بازسازی بنیاد مسکن جزئیات واگذاری یک میلیون قطعه زمین رایگان به مدت ۹۹ سال به واجدین شرایط را تشریح کرد.

افق میهن به نقل از ایلنا، مجید جودی معاون مسکن روستایی و بازسازی بنیاد مسکن در حاشیه نمایشگاه آبادیران در جمع خبرنگاران با اشاره به واگذاری یک میلیون قطعه زمین به مستضعفان روستایی و همچنین متقاضیان مهاجرت معکوس، تصریح کرد: زمین در سال های ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ یک میلیون قطعه زمین بوده و تاکنون ۶۰۰ هزار قطعه زمین وارد سامانه شده و تاکنون ۸۵ هزار قطعه زمین وارد سامانه شده است. زمین به افراد واجد شرایط، یعنی محرومان ساکن روستا و افرادی که مهاجرت معکوس به روستا داشته اند، داده شده است.

وی تاکید کرد: این زمین ها به صورت رایگان یعنی اجاره ۹۹ ساله در اختیار مشمولان قرار می گیرد و این تخصیص ها در راستای محرومیت زدایی و ساخت مسکن برای محرومان است و بر اساس تفاهم نامه با بنیاد مصطفان و نهادهای حمایتی، ۱۵۰ میلیون تومان تسهیلات بلاعوض اعطا می‌شود و علاوه بر آن تسهیلات مسکن روستایی تا دهم یک ۴ پرداخت می‌شود.

دستیار بنیاد مسکن روستایی گفت: مقاوم سازی و بازسازی واحدهای مسکونی روستایی از مهمترین برنامه ها و اولویت های بنیاد مسکن است و در استان هایی مانند سیستان و بلوچستان تاکنون حدود ۷۰ درصد واحدهای مسکونی مقاوم سازی و نوسازی شده است. . واحدهای تحتانی آسیب دیدند.

جودی افزود: برای واحدهایی که در سیل اخیر خسارت دیده اند ۳۵۰ میلیون تومان وام خیریه و ۱۰۰ میلیون تومان بلاعوض در نظر گرفته ایم که پس از تایید پرداخت می شود.

همچنین رضا حمیدی مدیرکل دفتر مسکن روستایی بنیاد مسکن با اشاره به روند پرداخت وام مسکن روستایی گفت: بهمن سال گذشته که سقف وام به ۳۵۰ میلیون رسید، تا امروز نزدیک به ۲۸۰ هزار متقاضی به بانک عامل معرفی شده اند که از این تعداد ۱۸۰ هزار نفر به مرحله انعقاد قرارداد رسیده اند.

وی ادامه داد: متاسفانه شعب بانک های استان با مانده منفی در پرداخت تسهیلات کند هستند.

مدیرکل دفتر مسکن روستایی بنیاد مسکن تاکید کرد: مردم وام ۳۵۰ میلیون تومانی از وام ۳۵۰ میلیون تومانی ساخت مسکن روستایی و ۵۵۰ میلیون تومانی نهضت ملی مسکن را ترجیح می دهند زیرا سود آن بسیار کمتر است. .

حمیدی در پاسخ به سوال ایلنا مبنی بر میزان وام بلاعوض تاکنون توسط بنیاد مسکن گفت: بنیاد مسکن از سال ۱۳۹۳ تاکنون ۱۱ هزار میلیارد تومان وام بلاعوض برای مسکن مستضعفان پرداخت کرده است و در این مدت از تفاهم نامه با نهادها ۲۵۰۰۰۰ واحد مسکونی برای اقشار محروم ساخته و تحویل داده شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا