اخبار اقتصاد ایران

در قانون برنامه هفتم، زیان مسافری دیده شده است

مدیرعامل شرکت راه آهن گفت: در قانون برنامه هفتم توسعه تلفات مسافری که در مجلس تصویب شد دیده می شود و بودجه ۱۴۰۳ بر اساس پرداخت خسارت مسافر خواهد بود. سیدمیاد صالحی در نشست خبری هفتمین نمایشگاه حمل و نقل، لجستیک و صنایع وابسته به آمار حمل و نقل ریلی اشاره کرد و اظهار داشت: در هشت ماهه امسال، […]

مدیرعامل شرکت راه آهن گفت: در قانون برنامه هفتم توسعه تلفات مسافری که در مجلس تصویب شد دیده می شود و بودجه ۱۴۰۳ بر اساس پرداخت خسارت مسافر خواهد بود.
سیدمیاد صالحی در نشست خبری هفتمین نمایشگاه حمل و نقل، لجستیک و صنایع وابسته با بیان اینکه در هشت ماهه امسال به رکورد ۲۱ میلیون و ۶۰۰ هزار مسافر رسیدیم که نسبت به سال گذشته ۱۰ درصد افزایش داشته است، اظهار داشت: در ۸ ماهه امسال به رکورد ۲۱ میلیون و ۶۰۰ هزار مسافر رسیدیم. رکورد جدیدی به ثبت رساندیم و انتظار داریم تا پایان سال با عبور از ۳۰ میلیون مسافر جابجا شده در عرصه ریلی، رکورد جابجایی مسافر را بشکنیم.
وی ادامه داد: در بحث ترانزیت نیز تلاش کردیم با شرکای منطقه ای و کشورهای همسایه که ارتباط با آنها در اولویت دولت است ارتباط برقرار کنیم، مانند داشتن قرارداد با کشورهای ترکمنستان، قزاقستان، روسیه و ترکیه. همچنین در هشت ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته هشت درصد رشد تناژ داشتیم و پیش بینی می کنیم تا پایان سال رکورد جدیدی در حوزه ترانزیت به ثبت برسانیم.
مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: در قانون برنامه هفتم توسعه تلفات مسافری که به تصویب مجلس رسیده است دیده می شود و بودجه ۱۴۰۳ بر اساس پرداخت خسارت مسافران خواهد بود. .

تلاش برای تامین نقدینگی در حوزه حمل و نقل ریلی
صالحی با بیان اینکه تلاش کردیم در بحث تزریق نقدینگی در حوزه حمل و نقل ریلی همه مسیرها را دنبال کنیم، گفت: ماده ۱۲ مسیری طولانی و پر پیچ و خم بود که هشت سال از تصویب آن می گذرد، اما در طول سال ها این مسیر طی نشده است. به دلیل بوروکراسی توانست منحل شود و اکنون اجرا شده است. و بر اساس نامه راه آهن تا پایان سال بیش از ۲۰۰۰ میلیارد تومان از ماده ۱۲ به سازمان برنامه ارسال می شود تا به بخش خصوصی و سرمایه گذاری در واگن های باری، سواری و لکوموتیو پرداخت شود.
وی بیان کرد: در سال ۱۴۰۱ توانستیم هزار و ۵۹۸ دستگاه واگن باری جدید تولید کنیم که نسبت به هزار و ۴۰۰ دستگاه ۴۸ درصد رشد داشته و رکورد تولید واگن باری جدید نیز شکسته شد. در حوزه واگن های باری مشکلی نداریم و کشور خودکفا است. حتی در سفر به کشورهای همسایه و با توجه به کیفیت واگن های باری امکان صادرات وجود دارد اما در حوزه واگن های مسافری و لکوموتیو عقب ماندگی وجود دارد. بنابراین توسعه ناوگان را در اولویت قرار دادیم. برای این کار سعی کردیم امکانات بیشتری در این زمینه داشته باشیم. به عنوان مثال تسهیلات نوت ۱۸ مشوق خوبی برای تولیدکنندگان است و همچنین بر تولید خودروهای سواری و لوکوموتیو تمرکز کردیم که در ماه های آینده شاهد آثار آن خواهیم بود.
مدیرعامل شرکت راه آهن با بیان اینکه در حوزه خودروهای سواری عقب ماندگی وجود دارد که باید جبران شود، گفت: حوزه مسافری به دلیل قیمت گذاری دستوری در سال های گذشته جذابیتی برای سرمایه گذاران نداشته است، البته ما تلاش می کنیم با امکانات نوت ۱۸ آن را جذاب کنیم. اما عقب ماندگی جدی است و مردم نیاز دارند که حمل و نقل بیشتری برای بخش ریلی داشته باشیم.
صالحی خاطرنشان کرد: تلاش های مختلفی برای اخذ مجوزهای مختلف در حال انجام است که یکی از این روش ها تولید داخل است، سفارش داده شده است و ابتدا به تولید داخل نگاه می کنیم و سپس از ظرفیت واردات استفاده می شود. در ۱۰ سال گذشته از ۲۰۰۰ خودروی سواری به ۱۰۰۰ خودروی سواری رسیدیم و طول عمر آنها نیز افزایش یافته است. ۵۰۰ خودروی سواری بالای ۳۰ سال داریم که نیاز به نوسازی دارند و اگر تولید داخل کافی نیست باید از ظرفیت واردات استفاده شود.
به گزارش ایسنا؛ وی با بیان اینکه در دو سال گذشته تمام تمرکز ما روی تولید داخل بوده است، تصریح کرد: بحث لکوموتیو یک عقب ماندگی جدی است و در سال های گذشته تولید لکوموتیوهای باری ما حتی به انگشتان دست هم نمی رسد. دست.” در گام اول به تولید داخل توجه می کنیم، در سال ۱۴۰۱ ۲۳ لکوموتیو جدید وارد مدار شد و در سال ۱۴۰۲ تعداد لکوموتیوها به ۳۱ دستگاه رسید یعنی من ۹۲ درصد رشد داشتم. اما عقب ماندگی ما با این اعداد حرکت نمی کند و به ناوگان بیشتری نیاز داریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا