محیط زیست

تعلیم و تربیت مستمر تمام ارکان زندگی بشر را تحت تاثیر قرار می‌دهد

به گزارش خبرگزاری افق میهن. سید رضا مرتضوی امروز – پنجشنبه بیست و چهارم خرداد – در بیست و ششمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان ضمن خیرمقدم به خیرین مدرسه ساز حاضر در این مراسم گفت: این مراسم بسیار پربرکت است، چرا که در مورد راه هدایت، رستگاری، تربیت صحیح، حرکت مردم به سوی کمال و تشویق دیگران از این طریق مطرح شده و آیات و روایات فراوانی بیان شده است.

وی با اشاره به اینکه خیرین مدرسه ساز راه را برای بصیرت افزایی هموار خواهند کرد، افزود: خیرین حاضر در این جلسه علاوه بر مشارکت در ساختمان مدرسه، توانایی جمع آوری سایر ظرفیت ها برای انجام وظیفه مهم مدرسه را دارند. ساخت به شیوه ای مناسب تر به حقیقت می پیوندد.

استاندار اصفهان تصریح کرد: آموزش فرآیندی مستمر است که از قبل از تولد شروع و تا زمان مرگ ادامه دارد و باید تعریف شود.

وی بیان کرد: ما نمی توانیم به تحصیل توجه کنیم، اما به انتخاب همسر توجهی نکرد، زیرا وراثت یکی از ارکانی است که در تربیت تاثیرگذار است.

مرتضوی ادامه داد: ما نمی توانیم به آموزش توجه کنیم، بلکه نسبت به رفتار و سبک زندگی زوج ها، خانواده ها، والدین و افراد تاثیرگذار در آن بی تفاوت باشیم.

به تعلیم و تربیت اعتقاد داشت اما به غذای روح و جسم، عرصه رسانه، فضای مجازی، بازی های رایانه ای و اهل هنر و فرهنگ بی تفاوت بود. وی از نیروی انسانی غافل شد، زیرا اگر جایگاه و منزلت معلم مخدوش شود، نظام آموزشی و روند آموزش نیز متضرر می شود.

مرتضوی با تاکید بر اینکه در صورت عدم ارائه مطالب صحیح به دانش آموزان در دوره آموزشی، نظام جمهوری اسلامی را نمی تواند اهداف خود را دنبال کند، تصریح کرد: ما نمی توانیم به آموزش و پرورش اعتقاد داشته باشیم، اما به معنویت و پیوند اعتقاد داریم. با خدا. نسبت به نقش دوستان و نحوه انتخاب دوست برای فرزندانش غافل و بی تفاوت بود.

وی با اشاره به اهمیت و تاثیرگذاری الگوهای معرفی شده در سطح جامعه، افزود: وقتی زمینه معرفی الگوهای مختلف را از طریق رسانه ها و مجامع مختلف فراهم می کنیم، نمی توانیم انتظار داشته باشیم که فرزندانمان در مسیر دیگری حرکت کنند.

مرتضوی با بیان اینکه نمی توان نقش حاکمان را در تعلیم و تربیت جامعه نادیده گرفت، گفت: آموزش و پرورش در حوزه تعلیم و تربیت در مقایسه با سایر عوامل دخیل نقش متفاوتی دارد چرا که سایر عوامل تعلیم و تربیت نقش فرعی دارند. اما آموزش مستقیم در این زمینه نقش دارد، بنابراین آموزش مؤثرترین و عمیق ترین عامل در عرصه آموزش است.

وی ادامه داد: گاهی اقدامات انجام شده در حوزه تعلیم و تربیت به دلیل نبود رهبری واحد به هدف نمی رسد، مثلاً آموزش و پرورش بر اقدامات فرهنگی و مسئولیت اجتماعی دانش آموزان برنامه ریزی می کند، اما سایر عوامل مؤثر بر خلاف برنامه های آموزش و پرورش است. و آنها پرورش را تمرین می کنند، بنابراین کار نمی کند.

مرتضوی خاطرنشان کرد: در این جلسه خیرین بزرگوار و تاثیرگذاری هستند که در اقصی نقاط استان اقدام به ساخت مدرسه کرده اند که وظیفه داریم از آنان تجلیل کنیم، هرچند ممکن است بسیاری از آنها راضی به این امر نباشند، اما اگر این را بخواهیم. مسیر برای ادامه متوجه شدیم که باید رویکرد مثبتی نسبت به چنین جلساتی داشته باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا