ترندهای روز

ماجرای یک ایرانی جسور که جان ملکه انگلیس را نجات داد!

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (irtahlil.com):

تصاویر منتشر شده از دوران قاجار همچنان خبرساز است. به نظر می رسد برخی از این تصاویر عجیب ترین داستان ها را در دل دارند. حساب توییتر “در واقع” به یکی از عجیب ترین ها رفته است. با ما بمان.

داستان یک ایرانی شجاع که جان ملکه انگلیس را نجات داد!

در میان عکس های کاخ گلستان عکس فردی در کنار ناصرالدین شاه بسیار تکرار شد و توجه مرا به خود جلب کرد. شخصی به نام شکوه دولت. کنجکاو شدم و رفتم دنبالش. او واقعاً آدم عجیبی بود که نمونه اش را فقط در فیلم های هندی می توان یافت.

مهدی قلیخان مجدالدوله پسر عموی ناصرالدین شاه بود و با شاه رابطه بسیار نزدیک داشت تا جایی که در بیشتر سفرهای داخلی و خارجی شاه را همراهی می کرد و حتی گفته می شود که شاه را با مفرد خطاب می کرد. ضمیر “تو”! چرچیل کارمند سفارت انگلیس در تهران در گزارش های محرمانه خود می نویسد: مجدالدوله مسئولیت مناطق ویلایی شمیرانات را بر عهده دارد و بخش قابل توجهی از املاک آنجا متعلق به وی است.

داستان یک ایرانی شجاع که جان ملکه انگلیس را نجات داد!

مجدالدوله بدنی بسیار چابک داشت و شکارچی ماهری و اسب سواری بود. همانطور که گفته شد او ۲۰ بار ازدواج کرد و همه این زنان بیمار شدند و به طرز عجیبی در جوانی مردند. یکی از آنها دختر ناصرالدین شاه بود! مهدی قلی خان در ۸۶ سالگی در اوج سلامتی ناگهان سکته کرد و درگذشت.

داستان اصلی چیست؟

گفته می شود مجدال دولا در سفری که به همراه شاه به فرانسه داشت از برج ایفل تازه ساخته بازدید کرد. در آنجا به پادشاه می گویند قبل از دیدار شما شخصی بدون تجهیزات از برج بالا رفت و رکورد زد. مجدالدوله که از سنش گذشته بود با شنیدن این حرف به سرش زد. کلاه و شنلش را کنار می گذارد و به همین ترتیب شروع به بالا رفتن از برج می کند و در میان بهت و حیرت تماشاگران، رکورد مرد فرانسوی را می شکند.

داستان یک ایرانی شجاع که جان ملکه انگلیس را نجات داد!

مجد الدالله ناجی ملکه می شود!

مجدالدوله در سفری که شاه را به انگلستان همراهی کرد، همراه با ملکه انگلیس و شاه در هاید پارک لندن در حال پیاده روی و سوار بر کالسکه بود که هشت اسب کالسکه به یکباره به هم زدند و راننده کنترل کالسکه را از دست داد و به زمین افتاد. . می کند و ناصرالدین شاه یا ابوالفضل می گوید مجدالدوله دوباره به سرش می زند و یکی یکی از اسب ها به اسب جلو می رسد و با مهارتی که در سوارکاری دارد کنترل اسب ها را به دست می گیرد و کالسکه می ایستد.

داستان یک ایرانی شجاع که جان ملکه انگلیس را نجات داد!

شورای وزیران انگلیس که از این تلاش شوکه شده بودند، گفتند که باید به منجی ملکه پاداش عادلانه بدهیم و پس از فراز و نشیب هایی که با یکدیگر داشتند، بالاخره تصمیم به ساخت «صلیب جورج» گرفتند. یا “سنت جورج” بالاترین نشان دولتی انگلستان. به مجدلیه بدن.

داستان یک ایرانی شجاع که جان ملکه انگلیس را نجات داد!

سال ها بعد پس از برکناری محمدعلی شاه قاجار توسط مشروطه خواهان، مجدالدوله که از طرفداران شاه و مخالف مشروطه بود دستگیر شد و در شرف اعدام بود، اما پسرانش با اطلاع از امتیازات این مدال به سفارت انگلیس رفت و شرایط را توضیح داد. او با کمک سفارت از اعدام نجات می یابد!

داستان یک ایرانی شجاع که جان ملکه انگلیس را نجات داد!

ماجراهای عکس های گجری احتمالا به همین جا ختم نمی شود، شاید رازهای بیشتری از این تصاویر بیرون بیاید و ما نیز راوی تاریخ باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا