بانک و بیمه

تعیین سقف برای صدور چک

به گزارش افق میهن، ابوالفضل ابوترابی نماینده مردم نجف آباد در شورای اسلامی با اشاره به اصلاح قانون چک گفت: در حال حاضر در حال اجرای گام سوم اصلاحیه قانون چک هستیم. مهارت ها و رفتار اجتماعی هنگام نوشتن چک متفاوت است.

وی با بیان اینکه در این روش به افراد دو رتبه اقتصادی و تابعیتی در ارتباط با صدور چک تعلق می گیرد، افزود: در این روش وضعیت مالی و دارایی افراد بر اساس مالکیت سهام، سپرده های بانکی، منقول و غیرمنقول است. دارایی ها و غیره محدودیت اعتباری افراد موثر است.

نماینده نجف آباد در مجلس گفت: موضوع دیگر رتبه بندی شهروندان است که بر اساس رفتار اجتماعی مردم است. این رتبه بندی بر اساس محکومیت های کیفری، چک های نقدی، بدهی ها شامل قبوض برق، گاز و آب است. بی انضباطی در ترافیک و رانندگی یکی از موارد موثر در این زمینه است که بر اساس آن افراد در ۱۵ سطح از سفید تا قرمز درجه بندی می شوند.

ابوترابی تصریح کرد: افرادی که چک دریافت می کنند می توانند از طریق شماره و پیامک ارائه شده متوجه شوند که فرد صادرکننده چک از نظر اقتصادی ریسک دارد یا خیر. و آیا از نظر تابعیت فردی منضبط است یا خیر؟

نماینده مردم نجف آباد در مجلس ادامه داد: در این روش که از طریق صدور چک الکترونیکی قابل اجرا است، هر فردی که با رسیدن به سقف تعیین شده اقدام به صدور چک کند، دیگر قادر به صدور چک سیستماتیک نخواهد بود و نمی تواند چک صادر کند. .

ابوترابی با بیان اینکه تا پایان امسال نیز تلاش می کنیم از چاپ چک های کاغذی جلوگیری کنیم، تصریح کرد: پیش بینی می شود بانک مرکزی به تدریج از طریق صداوسیما، رسانه ها و فضای مجازی فرهنگ چک الکترونیکی را در دستور کار قرار دهد. ارائه آموزش های لازم جهت اطلاع رسانی به کارکنان بانک در خصوص چک های الکترونیکی تا مشکلی در این زمینه پیش نیاید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا