اخبار اقتصاد ایران

پیش بینی قیمت طلا و سکه در آستانه انتخابات ریاست جمهوری :: افق میهن

روند منفی بازارهای جهانی و افت قیمت جهانی هر اونس طلا در هفته گذشته منجر به افت قیمت بازار داخلی طلا شد.

به گزارش افق میهن، قیمت طلا و سکه هفته سوم خرداد را با بازدهی منفی به پایان رساند. آیا این روند نزولی ادامه خواهد داشت؟ مجتبی دیبا، کارشناس بازارهای مالی شرایطی را ذکر کرده است که در صورت تحقق، قیمت سکه تا ۳۷ میلیون تومان کاهش می یابد.

بازدهی هر دو بخش از بازار طلای ایران در هفته گذشته منفی بود. قیمت سکه با افت ۱.۸۴ درصدی در انتهای جدول عملکرد بازار قرار گرفت. قیمت طلای ۱۸ عیار نیز ۱.۶۲ درصد کاهش یافت و پس از سکه بیشترین بازدهی منفی را در بین بازارهای رقیب داشت.

کاهش قیمت جهانی اونس طلا طی ۱۰ روز گذشته و تلاش پر فراز و نشیب این فلز گرانبها برای بازگشت به اوج قیمت خود در یک ماه گذشته یکی از دلایل کاهش قیمت طلا بوده است. و سکه در بازار داخلی این در حالی است که قیمت دلار در بازار تهران تحت مدیریت دقیق بازارساز است و پیش بینی نمی شود که دلار حداقل تا زمان انتخابات بتواند حرکت محسوسی داشته باشد. بر این اساس در حال حاضر بازار طلا و سکه ایران تحت فشار دو اهرم دلار و اونس جهانی طلا قرار دارد. اما این روند تا کی ادامه خواهد داشت و کدام منطقه قیمتی محل شیرین خرید طلا و سکه است؟

بازارها تا انتخابات در کمای کامل به سر می برند
مجتبی دیبا، تحلیلگر بازارهای مالی با تاکید بر اینکه با توجه به نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری، بازارها عملا در کمای کامل به سر می برند، به تجارت نیوز گفت: هم بازیگران بازار، هم معامله گران و هم بازارگردان، در نهایت باید خریدار این بازار باشند. “آنها نمی رسند و بنابراین، همه از تصمیم گیری های جدید پس از انتخابات عقب مانده اند.”

وی افزود: نزدیک شدن به عید قربان و تاثیرگذاری بر بازاری مانند هرات نیز یکی از عواملی است که می تواند بازار دلار داخلی را تحت تاثیر قرار دهد.

شکست منطقه فعلی قیمت طلا را به ۳.۱ میلیون تومان می رساند
دیبا در راستای پیش بینی قیمت طلای ۱۸ عیار به متراژ سه میلیون و ۲۸۰ هزار تومان اشاره کرد و اظهار داشت: این منطقه که بارها درباره آن صحبت کرده ایم، منطقه مهم و تعیین کننده ای است. وی افزود: در غیر این صورت، سطح فعلی قیمت ها فضای شیرینی برای ورود به بازار طلا است.

قیمت سکه ممکن است تا ۳۷ میلیون تومان کاهش یابد
این تحلیلگر بازار مالی در راستای پیش بینی قیمت سکه تاکید کرد: باید توجه داشت که تا زمانی که قیمت سکه از محدوده ۳۹ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان تا ۴۰ میلیون تومان نزول نکند، نمی توان انتظار افت بیشتر داشت، اما اگر این منطقه شکسته، قیمت ۳۷ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان نیز برای سکه قابل دسترسی است.

دیبا تصریح کرد: البته حراج سکه که هفته گذشته توسط بانک مرکزی برگزار شد نیز اعداد خوبی برای خرید داشت و به نظر می رسد می تواند سیگنال نزولی به قیمت سکه در بازار بدهد. وی افزود: البته در این بین نباید از تاثیر قیمت جهانی اونس طلا غافل شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا