اخبار اقتصاد ایران

تامین کمک فنر ۳ خودروساز مهم کشور در گیلان | ۹۵ درصد کمک فنر خودروهای داخلی در گیلان تولید می‌شود

مدیر کل صمت گیلان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ما در صنعت قطعه سازی خودرو توانایی ارزشمندی داریم که می توانیم نیاز کمک فنر و سایر قطعات خودروهای داخلی را تامین کنیم.

افق میهن تیمور پورحیدری مدیر کل صمت گیلان در جمع خبرنگاران بسیج رسانه که در قالب کمپین رسانه ای (جام امید) از واحد صنعتی ساخت و تولید قطعات خودرو بازدید کردند، گفت: توانایی ارزشمند در صنعت قطعات خودرو که می تواند نیاز کمک فنرها و سایر قطعات خودروهای داخلی را تامین کند.

وی با بیان اینکه بیش از ۹۵ درصد کمک فنرهای شرکت های سایپا، ایران خودرو و کرمان موتور در این واحد صنعتی تولید می شود، تاکید کرد: دانش فنی برخی واحدهای صنعتی با نام گیلان در مقایسه با تولیدات خارجی بسیار بهتر است و می تواند خوب رقابت کن

پورحیدری با بیان اینکه تولید باکیفیت می تواند صنعت خودروسازی داخلی را از واردات بسیاری از قطعات خارجی بی نیاز کند، گفت: توان فنی متخصصان داخلی در این شرکت در زمینه تولید جعبه فرمان برقی و هیدرولیک علاوه بر کمک فنر است. اولین واحد صنعتی در این راستا. بسیار مفتخر است که برای ارتقای ظرفیت داخلی و ارج نهادن به همت والای اندیشمندان و صاحب نظران جوان گیلانی و کارآفرینان متعصب نیاز به حمایت بیشتری دارد.

مدیرکل سمت گیلان میزان اشتغال مستقیم این شرکت بزرگ قطعات خودرو در رشت را ۱۵۰۰ نفر در دو شیفت کاری ذکر کرد و افزود: در این صنعت که به زنجیره قبل (تامین مواد اولیه لوله و میله، و پس از تولید (خودروساز) بازار مصرف و تامین قطعات یدکی فعال است، بیش از ۳۰۰۰ نفر حداقل به صورت غیرمستقیم از این صنعت تلاش و امرار معاش می کنند که در ایجاد اشتغال بسیار موثر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا