ترندهای روز

قاضی‌زاده هاشمی ساز انصراف را کوک کرد /همه به نفع کاندیدای اصلح کنار بروند/من نخبه هستم /نگران شدم نماینده ای از دولت در افق میهنات نباشد

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (irtahlil.com):

امیرحسین قاضی زاده هاشمی کاندیدای چهاردهمین دوره افق میهنات ریاست جمهوری شنبه ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ با حضور در نشست خبری خبرگزاری فارس اظهار داشت: افق میهنات سال ۱۴۰۳ به طور ناگهانی و با شهادت آیت الله رئیسی اتفاق افتاد. فضای این افق میهنات با توجه به اتفاق سریع، فرصت گفتگو و پاسخگویی به شبهات را کاهش داده است. در غیاب احزاب برای معرفی افراد شایسته و صحیح، امواج سیاسی و دوقطبی ها منجر به افق میهن افراد می شود. شهید رئیسی یک شخص نبود، بلکه یک شخصیت و رئیس جمهور متعادل بود. رئیس جمهور باید ساختار فکری جمهوری اسلامی را بپذیرد و عالم باشد. همچنین رئیس جمهور منتخب باید در همه مسائل مهم کشور دکترین و برنامه مشخصی داشته باشد. تجربه رئیس جمهور نیز مهم خواهد بود. ۲۰ سال سابقه مدیریت در کشور دارم. سلامت اقتصادی و خانواده رئیس جمهور منتخب نیز بسیار مهم است.

وی با بیان اینکه «دست انقلاب پر است و در افق میهنات کم نیست چهره های شاخص»، تصریح کرد: تلاش برای افق میهن فرد اصلح باید در اولویت مردم و رسانه ها باشد. سعی کردم کمک به مردم را توضیح دهم. من در افق میهنات قبل از دعواهای بی دلیل و بداخلاقی جلوگیری کردم و این موضوع در این افق میهنات تبدیل به یک گفتمان شده است.

وی افزود: شهید رئیسی بعد از شهید رجایی توانست جهت گیری نظام حاکمیتی کشور را تغییر دهد. تداوم آرمان ها و برنامه های آنها ضروری است. برنامه تحول دولت سیزدهم تولید و به رهبر انقلاب ارائه شد و ایشان این برنامه را تصویب کردند. من از تک تک اعضای کابینه دولت حمایت نمی کنم اما از کل دولت سیزدهم دفاع می کنم. شخصیت شهید رئیسی او را متمایز کرده است. مشکل شهید رئیسی حل مشکلات مردم بود. بارها به من گفت که مدیران خوب را از جناح ها جدا کنید و مدیران خوب را نگه دارید.

کاندیدای چهاردهمین دوره ریاست جمهوری تصریح کرد: فکر نمی کردم دوباره کاندیدای ریاست جمهوری شوم و فکر می کردم هشت سال در خدمت شهید رئیسی باشیم. بعد از شهادت ایشان برخی از دوستان از من دعوت کردند که در افق میهنات شرکت کنم. البته برخی از دوستان هم از من خواستند کاندید نشوم. چون من را نخبه می دانستند و اهل دعواهای سیاسی نمی دانستند. ابتدا سعی کردیم آقای مخبر به عنوان نامزد در افق میهنات شرکت کند. اما نیامدند. از این رو نگران بودم که نماینده ای از دولت در افق میهنات نباشد و می خواستم نماینده سخنان آنها باشم.

قاضی زاده هاشمی گفت: شعار من مدارا با دوست و دشمن است. یعنی همان کاری که شهید رئیسی طبق قانون اساسی کشور انجام داد. من سعی می کنم راهبرد ایرانی-اسلامی را بدون تنش و از طریق مذاکره پیش ببرم. شهید امیر عبداللهیان نماد بارز این موضوع بود.

وی گفت: انشاالله همه عزیزان به نفع کاندیدای اصلح کنار می روند.

وی در پاسخ به سوال دیگری گفت: اینترنت یک کالای اساسی است و بسیاری از مشاغل مرتبط با مادری نیازمند اینترنت است. ورود به باشگاه حاکمیت اینترنت جهانی ضروری است. زیرساخت های این موضوع در دولت سیزدهم فراهم شده و درآمدزایی بالایی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا